کد خبر: ۵۲۴۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۹     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
حاجی‌بابایی در افتتاحیه اجلاس آموزش برای همه:
وزیر آموزش و پرورش گفت که نظام آموزشی کشور در آستانه تحولی بزرگ است.

فارس، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز سه شنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دومین مجمع عمومی نمایندگان مجالس آسیا - اقیانوسیه برای آموزش اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی یادگیری و آموزش مداوم امری واجب و مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران آموزش و پرورش با کیفیت حقی عمومی است و دولت وظیفه دارد امکانات آن را فراهم کند.

وی افزود: این الزامات دینی و قانونی شرایط مناسبی برای تحقق اهداف آموزش برای همه در فراهم کرده است.

حاجی‌بابایی گفت: بی شک استفاده از تجارب و نو آوری‌های کشورمان می‌تواند به ائتلای نظام آموزشی سایر کشورها عمل کند و شیوه‌های نوینی را به سایر کشورها پیشنهاد دهد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با تصویب قانون اجباری شدن آموزش تا پایان دوره راهنمایی و همچنین برخی مصوبات دیگر ما در جهت تحقق اهداف آموزش برای همه حرکت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ایران موفق شده که با اقدامات نو آورانه در جذب و آموزش بی سوادان اقدامات موثری انجام دهد؛ ما در راستای تحقق عدالت آموزشی با اعمال برنامه‌های حمایتی فرصت‌های نسبتا برابری را برای افراد صرف نظر از تفاوت‌هایشان فراهم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ایران تعداد زیادی از مهاجرین کشورهای همسایه را تحت آموزش قرار داده است که این هم از دیگر اقدامات ما محسوب می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور ما در آستانه تحولی بزرگ و همه جانبه قرار دارد اظهار داشت: سند تحول نظام آموزشی در راستای دستیابی به حیات طیبه و اجرای بخشی از آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: افزایش سال‌های تحصیل عمومی از 8 به 9 سال، اصلاح نظام ارزشیابی و تربیتی، توجه به دوره پیش دبستانی، تقویت آموزش‌های حرفه‌ای، توجه به منزلت معلمان، هوشمند سازی مدارس از جمله برنامه‌های مورد تاکید سند تحول آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی در پایان سخنانش گفت: بنده به عنوان وزیر آموزش و پرروش ایران از همکاری بیشتر کشورها در رابطه با مسئله آموزش همگانی استقبال می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها