کد خبر: ۵۲۴۱۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آزادکار آمریکایی و حریف این سال‌های «کامران قاسم‌پور» قصد دارد با تغییر وزن شانس خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بیازماید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سایت فدراسیون کشتی آمریکا، با توجه به سیستم چرخه انتخابی تیم ملی آمریکا، آزادکارانی که مدال طلای جهانی و المپیک در وزن خود را ندارند باید از صفر کارشان را در جدول انتخابی آغاز کنند.

یکی از این آزادکاران جی‌دن کاکس است که چند عنوان جهانی و برنز المپیک را در کارنامه دارد. کاکس در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با شکست برابر کامران قاسم‌پور از کسب مدال طلا جهانی بازماند. شکست‌های متوالی کاکس برابر نماینده ایران موجب شد، او به دنبال تغییر وزن و المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد. کاکس برای المپیک توکیو نیز تصمیم به حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم داشت و با توجه به دیر رسیدن به سروزن از رقابت در این وزن بازماند.

کاکس سابقه پیروزی برابر علیرضا کریمی دیگر نماینده کشورمان را در المپیک ریو و همچنین جهانی ۲۰۱۸ مجارستان دارد.

تصمیم قطعی کاکس برای حضور در المپیک و دسته ۹۷ کیلوگرم موجب شده تا مسئولان کشتی آمریکا، وی را در چرخه انتخابی قرار دهند. کاکس با توجه به نداشتن مدال طلا در وزن جدید باید از ابتدا شانس خود را مورد آزمایش قرار دهد.

دارنده مدال برنز المپیک ریو و صاحب پنج نشان جهانی به نظر کار سختی هم در مرحله اول نخواهد داشت و نام نفراتی چون تیموتی دادلی، مورگان اسمیت، ساموئل میچل و بِن کیوتر در میان سیدبندی وزن ۹۷ کیلوگرم دیده می‌شود. وی پس از صعود و کسب عنوان قهرمانی باید در مراحل نهایی با کایل اسنایدر مبارزه کند تا بتواند ملی‌پوش این وزن معرفی شود.

تغییر وزن کاکس برای جهانی سال ۲۰۲۳ در حالی است که قاسم‌پور نماینده کشورمان در بلگراد در همان وزن ۹۲ کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت اما برای المپیک پاریس به ۹۷ کیلوگرم تغییر وزن خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها