کد خبر: ۵۲۴۲۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
دو تیم خوزستانی پارس جنوبی جم و استقلال ملاثانی این فرصت را دارند تا با پیروزی برابر دو حریف لیگ برتری خود، نام خود را در کنار تیم‌هایی چون قشقایی، شهرداری یاسوج و داماش گیلان در لیست شگفتی‌سازان جام حذفی قرار دهند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در حالی امروز (شنبه) و فردا برگزار می‌شود که تنها پارس جنوبی جم و استقلال ملاثانی، نمایندگان دسته‌های پایین‌تر در رقابت با تیم‌های لیگ برتری هستند. پارس جنوبی در ورزشگاه خانگی خود میزبان استقلال است و استقلال ملاثانی برابر هوادار قرار می‌گیرد.

هر کدام از این دو تیم این فرصت را دارند تا با پیروزی برابر رقبای لیگ برتری خود، شانس حضور در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران را داشته باشند. در این صورت، یکی از این دو تیم جنوبی می‌تواند لقب شگفتی‌ساز این فصل را به خود اختصاص دهد. در ۲۰ سال اخیر فوتبال ایران، شگفتی‌های زیادی رقم خورده که از جمله آن‌ها می‌توان به فینالیست شدن تیم دسته دویی داماش گیلان و حذف پرسپولیس به دست قشقایی اشاره کرد.

مهم‌ترین شگفتی‌های ۲۰ سال اخیر جام حذفی ایران را در ادامه می‌خوانید:

۸۵- ۱۳۸۴: نوژن ساری از جمله مهم‌ترین شگفتی‌سازان لیگ برتر است. تیمی از شهر ساری که حالا دیگر نامش شنیده نمی‌شود و خبری از آن نیست. این تیم ابتدا فولاد را حذف کرد و سپس ذوب‌آهن لیگ برتری توسط شاگردان تقوی حذف شد. در یک چهارم نهایی، آن‌ها باید به مصاف استقلال می‌رفتند اما انصراف آبی‌ها از این جام باعث شد نوژن حریف پرسپولیس در نیمه نهایی شود. تیم ساروی مقابل پرسپولیس هم درخشان ظاهر شد و توانست در ۱۲۰ دقیقه به تساوی ۲ بر ۲ برسد اما در ضربات پنالتی با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب شد. عملکرد نوژنی‌ها در این مسابقات تا مدت‌ها در خاطر فوتبال‌دوستان ایرانی خواهد ماند.

شگفتی‌سازان ۲۰ سال اخیر جام حذفی

۱۳۸۸-۸۹: گسترش فولاد تبریز شگفتی‌ساز این دوره جام حذفی بود. تیم تبریزی که به تازگی در لیگ یک حضور پیدا کرده بود، در داربی تبریز، تراکتور را با یک گل شکست داد. این تیم در یک هشتم نهایی با داماش گیلان را شکست داد و در مرحله بعد از سد مس رفسنجان عبور کرد. این تیم تبریزی در نیمه نهایی با ۲ گل ذوب‌ آهن را برد و در فینال به پرسپولیس رسید. کار سرخ‌ها در تبریز سخت شد و میزبان تنها با یک گل شکست خورد. در بازی برگشت شاگردان علی دایی موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک پیروز شوند تا شگفتی‌ساز آن دوره جام حذفی به مقام نایب قهرمانی برسد.

شگفتی‌سازان ۲۰ سال اخیر جام حذفی

۱۳۹۰-۹۱: نام تیم دسته اولی شهرداری یاسوج با شکست تراکتور در همان مرحله یک شانزدهم نهایی بر سر زبان‌ها افتاد. این تیم با پیروزی برابر سیاه‌جامگان و فولاد خوزستان راهی نیمه نهایی شد و به استقلال رسید. درخشش حسین هوشیار که فصل بعدش به پرسپولیس پیوست، باعث شد تا کار آبی‌ها در این دیدار گره بخورد و سرانجام، شوت سهمگین حنیف عمران‌زاده از فاصله‌ای ۴۰ متری دروازه شهرداری یاسوج را باز کرد تا آبی‌ها به سختی راهی فینال شوند.

شگفتی‌سازان ۲۰ سال اخیر جام حذفی

۱۳۹۵-۹۶: در مرحله دوم جام حذفی آن سال، پرسپولیس باید در شیراز و در چمن نامناسب حافظیه به مصاف قشقایی شیراز می‌رفت؛ تیمی که آن زمان در دسته دوم بازی می‌کرد و عملکردش در آن دیدار برابر پرسپولیس باعث شد تا نامش هنوز در ذهن فوتبال دوستان و به خصوص هواداران استقلال باقی بماند. قشقایی در طول ۱۲۰ دقیقه پرسپولیس را با نتیجه یک بر یک متوقف کرد و با شکست این تیم در ضربات پنالتی شگفتی‌ساز آن دوره لقب گرفت. البته ماجراجویی قشقایی در جام حذفی خیلی زود به پایان رسید و آن‌ها در مرحله بعد با نتیجه یک بر صفر برابر برق جدید شیراز شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

شگفتی‌سازان ۲۰ سال اخیر جام حذفی

۱۳۹۶-۹۷: تیم دسته یکی خونه به خونه بابل توانست فینالیست آن دوره جام حذفی شود. این تیم مازندرانی با شکست راه‌آهن و سیاه‌جامگان به یک چهارم نهایی رسید و در این مرحله گسترش فولاد را مغلوب کرد. در نیمه نهایی آن‌ها موفق شدند در ۱۲۰ دقیقه استقلال خوزستان را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداند و راهی فینال شوند. شاگردان اسکوچیچ در فینال با تک گل مامه تیام برابر استقلال شکست خوردند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

شگفتی‌سازان ۲۰ سال اخیر جام حذفی

۱۳۹۷-۹۸: آخرین شگفتی مهم جام حذفی را یک تیم گیلانی رقم زد. تیم دسته دومی داماش گیلان در مرحله یک شانزدهم نهایی و در داربی این استان، چوکا را برد و سپس با پیروزی برابر تیم‌های مقاومت تهران و ماشین‌سازی تبریز به نیمه نهایی رسید. آن‌ها با نتیجه ۲ بر یک سایپا را شکست دادند تا حریف پرسپولیس در فینال شوند. در فینال حاشیه‌ساز ورزشگاه غدیر اهواز که سبب شد تا بازی با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شود، پرسپولیس به سختی و با تک گل علی علیپور از سد این تیم دسته دومی گذشت و قهرمان شد.

شگفتی‌سازان ۲۰ سال اخیر جام حذفی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها