کد خبر: ۵۲۴۳۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
راه ۴۱ روستا مسدود شد؛
در روزهای اخیر فعالیت سامانه بارشی در شهرستان‌های مختلف منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان موجب جاری شدن سیلاب و وارد آمدت خساراتی شده و یک نفر در پی غرق شدن در سیلاب جان باخته و روند امدادرسانی به سیل‌زدگان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر فعالیت سامانه بارشی در شهرستان‌های مختلف منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه در شهرستان قصرقند موجب جاری شدن سیلاب و وارد آمدت خساراتی شده که با توجه به پیش‌بینی تداوم بارندگی از سوی اداره‌کل هواشناسی استان، ضرورت دارد همچنان مردم جوانب احتیاط را رعایت کنند.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا دوشنبه در نیمه شرقی استان همچنان شرایط برای رشد ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق ، تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و بارش تگرگ فراهم است که جنوب شرق بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها همچنان محتمل است.

وی افزود: در شهرهای شمالی استان اواسط وقت یکشنبه تا بعد از ظهر وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک رخ خواهد داد و احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد. روی دریا وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید تداوم داشته و در مناطق شرقی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و دریا نسبتاً مواج خواهد بود.

مسدود شدن مسیر ارتباطی 41 روستای قصرقند

مرتضی سایگانی سرپرست فرمانداری قصرقند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه در پی بارندگی، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه «کاجو» و رودخانه‌های فصلی شهرستان راه ارتباطی 41 روستای این شهرستان در بخش «ساربوک» و پایین دست روستاهای «چندوکان» محدوده بالادست سد «زیردان» و بخش مرکزی قصرقند مسدود شده، افزود: در روزهای اخیر بیش از 100 میلیمتر بارندگی‌ در نقاط مختلف قصرقند به ثبت رسیده و با توجه به این شرایط ضرورت دارد  سیل‌بند شهر قصرقند که فرسوده شده هرچه زودتر مرمت و بازسازی شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی تداوم بارندگی در بلوچستان و هشدارهای صادره از سوی هواشناسی، اظهار داشت: توصیه می‌شود مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کردد و تا پایان فعالیتسامانه بارشی جوانب احتیاطرا رعایت کنند.

سایگانی گفت: در زمان مسدود شدن راه‌های روستایی در پی طغیان رودخانه‌ها، تا زمانی فروکش کردن سیلاب اهالی این مناطق توسط لودر از رودخانه و مسیل عبور می‌کنند که ضرورت دارد نسبت به احداث پل روی رودخانه اقدام شود اما اعتبار زیادی نیاز دارد که در حال حاضر قابل تامین نیست

سرپرست فرمانداری قصرقند بیان کرد: بارندگی اخیر موجب وارد آمدن خسارت به بخش‌های زیربنایی شهرستان و زمین‌های کشاورزی حاشیه رودخانه کاجو شده که برآورد دقیق خسارات وارده پس از پایان بارندگی و با فروکش کردن سیلاب صورت خواهد گرفت.

سایگانی اظهار داشت: در پی بارندگی سنگین و جاری شدن سیلاب همچنین در روزهای اخیر یک بانوی مسن در روستای «پاسک» شهرستان قصرقند در سیلاب گرفتار شده که سیل وی را به همراه گوسفندانش برد و در پی این حادثه این بانو جان خود را از دست داد.

امدادرسانی به 108 سیل‌زده بلوچستان

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر هشت تیم امدادی هلال احمر استان در شهرستان‌های سرباز و راسک واقع منطقه بلوچستان در جنوب استان به 10 روستای درگیر سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارائه کرده‌اند، افزود: در روزهای اخیر 108 آسیب دیده از سیلاب و آبگرفتگی در بلوچستان توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش نیروهای امدادی هلال احمر استان در آماده‌باشد کامل هستند، گفت:28 نفر در قالب 6 تیم امدادی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و تاکنون به 25 خانوار امدادرسانی شده است.

میربهاءالدین افزود: تاکنون 25 چادر امدادی، 49 سبد غذایی 72 ساعته، 25 تخته موکت، 61 تخته پتو، یک هزار قوطی کنسرو بین خانوارهای سیل‌زده بلوچستان توزیع شده است.

تلاش بامدادی پرسنل امور برق ناحیه زاهدان برای پایداری شبکه برق

با توجه به بارندگی شب گذشته در شهرستان زاهدان، سه اصله پایه فشار متوسط فیدر خیابان «هامون» دچار خسارت شد که پرسنل امور برق ناحیه دو زاهدان به محض اطلاع در محل حاضر شدند و نسبت به اصلاح و پایداری مجدد شبکه برق اقدام کردند.

در حال حاضر شبکه برق این منطقه از طریق مانور برق‌دار شده و تیرهای سقوط کرده نیز جهت رفع کانون خطر از محل جمع‌آوری شدند. ‌

تلاش پرسنل برق قصرقند برای پایداری شبکه برق مناطق خسارت دیده از بارندگی

به دنبال باد و باران شدید چند روز اخیر در شهرستان قصرقند، سه اصله پایه برق، 12 مورد سیم پارگی و 6 مورد المنت ترانس دچار خسارت شد که پرسنل اداره برق این شهرستان به محض اطلاع در محل‌های خسارت دیده حاضر و نسبت به اصلاح شبکه برق این مناطق اقدام کردند.

در حال حاضر شبکه برق این منطقه پایدار است اما با توجه به تداوم شرایط جوی برخی خاموشی‌های فشار ضعیف اعمال می‌شود که پرسنل اداره برق شهرستان قصرقند نسبت به رفع این موارد اقدام می‌کنند.

شهروندان گرامی می‌توانند در صورت بروز هرگونه خسارت و خاموشی شبکه، مراتب را از طریق سامانه 121 ثبت و پیگیری کنند.

نصب و اصلاح 2 اصله پایه شبکه برق شهرستان راسک

پرسنل امور برق شهرستان راسک طی اقدامی عملیاتی، یک اصله تیر خط جنگل و یک اصله تیر روستای «زیارتجاه» که بر اثر بارندگی و شرایط نامساعد جوی دچار خسارت شده بود را اصلاح کردند.

همچنین پرسنل این امور طی اقدامی دیگر نصب یک دستگاه ترانس مدرسه خیری سردکان به همراه یک فاصله خط 20 کیلوولت را به انجام رساندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها