کد خبر: ۵۲۴۷۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه) با ۲۰ هزار و ۵۵۹ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری 598، شاخص هم‌وزن با ۱۴ هزار و ۵۲۲ واحد افزایش به ۸۷۰ هزار و ۴۰۹ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۵۵۵ واحد رشد به ۵۱۲ هزار و ۷۹۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۶ میلیارد و ۳۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۹۲ هزار و ۷۹ میلیارد ریال معامله شد.

بانک ملت (وبملت) با ۲ هزار و ۷۱۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۷۱۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۷۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۱۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۳۳۹ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ۲۴۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۶۸۹ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۶۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۶۲ واحد و صنایع شیمیایی ایران (ایران) با ۶۵۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک ملت (وبملت)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۹۸۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۹ واحد افزایش داشت و به ۳۲ هزار و ۵۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۲۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۷۶۰ هزار و ۲۴۹ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بهمن دیزل (خدیزل)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و شرکت آهن و فولاد غدیر ارفع (فغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی مارن (مارون) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها