کد خبر: ۵۲۴۷۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارگردان فیلم سینمایی «غریب» با بیان اینکه برای رسیدن فیلم غریب به جشنواره فجر، حدود ۲۳ دقیقه از فیلم بُرش خورده است، گفت: نسخه کامل این فیلم در قالب ۳ قسمت کوتاه در یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی به اکران گذاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، محمدحسین لطیفی باحضور در حاشیه اکران مردمی فیلم سینمایی «غریب» در قم، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، طی سخنانی اظهار کرد: برای ساخت این فیلم سینمایی مطالعات فراوانی را از طریق منابع‌ مختلف انجام دادم و دست یافتم که شهید بروجردی ثابت کرد که سرباز مخلص انقلاب و امام خمینی (ره) است.

وی افزود: بعد از مطالعاتی که درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید «محمد بروجردی» داشتم تصمیم گرفتم تا فیلم سینمایی «غریب» را با دقت و حساسیت بالا بسازم.

کارگردان فیلم غریب تصریح کرد: شهید بروجردی شخصیت بسیار والایی داشت و باید طوری به تصویر کشیده می‌شد تا مخاطب به‌درستی این شهید عزیز را درک کند.

کارگردان باسابقه سینما و تلوزیون ایران خاطرنشان کرد: به‌همین خاطر حتی در انتخاب بازیگر نقش شهید بروجردی از چندین نفر تست گرفته شد تا شباهت‌های بسیاری بین چهره بازیگر و شهید بروجردی باشد. وقتی تصویر واقعی شهید و چهره بابک حمیدیان را کنار هم می‌گذاریم متوجه این شباهت بالا می‌شویم.

لطیفی درخصوص واکنش خانواده شهید بروجردی نسبت به این فیلم، گفت: در تمام روزهایی که ما این فیلم را تصویربرداری می‌کردیم دغدغه داشتم که مبادا خانواده شهید بروجردی بعد از تماشای فیلم بگویند که محتوای نادرستی روایت شده و یا اینکه رفتار و داستان فیلم با واقعیت تفاوت دارد.

وی افزود: بعد از اینکه خانواده شهید به تماشای غریب نشستند، نسبت به این فیلم احساس رضایت داشتند و هیچ واکنش منفی از آن‌ها ندیدیم.

کارگردان فیلم غریب با اشاره به تصویر کشیدن جنایت‌های گروهک‌های تروریستی علیه مردم کردستان در این فیلم، عنوان کرد: وقتی از منابع محلی و یا افرادی که در آن زمان حضور داشتند درخصوص اقدامات گروهک‌های تجزیه‌طلب مانند کومله و یا دموکرات‌ها پرس‌وجو کردم، متوجه شدم که این گروهک‌ها چه ظلم‌ها و اقداماتی علیه مردم بی‌گناه کردستان داشتند.

لطیفی ادامه داد: وقتی اقدامات گروهک تروریستی مثل داعش و کومله را مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که جنایت کومله و دموکرات‌ها چندین برابر بیشتر از داعش امروزی است.

وی درپاسخ به سوال که «آیا این فیلم در نمایش خانگی اکران می‌شود»، ابراز کرد: برای اینکه فیلم غریب به جشنواره فجر برسد، حدود ۲۳ دقیقه از فیلم بُرش خورده است. بعد از پایان اکران در سینماهای سراسر کشور، نسخه کامل این فیلم در قالب ۳ قسمت کوتاه، در یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی به اکران گذاشته می‌شود.

لطیفی در پایان گفت: از مردم عزیز قم بابت استقبالشان از فیلم غریب بسیار تشکر می‌کنم، امیدوارم حمایت‌هایشان ادامه‌دار باشد تا غریب به حق خود برسد.

گفتنی است کارگردان فیلم غریب با دعوت آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در استان قم حضور یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها