کد خبر: ۵۲۴۷۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارشناس مسائل استراتژیک:
کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان بخش حجاب و عفاف گفت: لوازم حجاب و عفاف باید ارزانتر از ملزومات بی حجابی عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمدحسن دهقانی در گفتگو با خبرنگار سراج23؛ در خصوص موضوع حجاب و عفاف و اقتصاد این حوزه اظهار داشت: در حوزه حجاب باید مجموعه اقداماتی شامل اقدامات تربیتی، فرهنگی و اقتصادی توسط خانواده ها، نهادها و ارگانهای فرهنگساز، اجتماعی، انتظامی، صنعتی و تولیدی انجام شود تا شاهد ترویج هر چه بهتر حجاب در جامعه باشیم. 

وی افزود: بخشی از اقدامات مانند در اختیار قرار دادن  وسایلی که حجاب و عفاف را گسترش می دهد مربوط به دولت است که باید اقدامات حمایتی صورت دهد و به گونه  ای زمینه سازی کند که دسترسی به ملزومات حجاب و عفاف آسانتر از دسترسی به لوازمی باشد که بی بند و باری و عدم حجاب را گسترش می دهد. 

کارشناس مسائل استراتژیک، فعالیتهای رسانه ای و اجتماعی  برای فرهنگسازی را بخشی از هزینه کرد در راستای ترویج حجاب و عفاف در جامعه دانست و عنوان داشت: باید اقتصاد حجاب را اقتصاد ارزانی قرار دهیم تا اقشار مختلف جامعه بتوانند به راحتی چادر و ملزومات حجاب را تهیه و استفاده کنند که در این راستا نیاز است از تولیدکنندگان نیز حمایت های لازم انجام شود تا بتوانند با قیمت تمام شده مناسب چادر و سایر اقلام حجاب و عفاف را به دست مردم برسانند.

دهقانی با اشاره به تهاجم فرهنگی صورت گرفته علیه کشورمان و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و حرام سیاسی بودن عدم رعایت آن، تصریح کرد: چادر به عنوان نماد اصلی حجاب و همچنین ملزومات حجاب و عفاف نباید گرانتر از نمادهای بی حجابی و پوشش های بدحجاب باشد که قشر متوسط و ضعیف به سمت البسه و پوششهای غیرمحجب سوق داده شوند.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از اقتصاد حجاب ناظر به اقدامات و تصمیم گیریهایی است که در حوزه سیاست گذاری، تولید و اقتصاد صورت می گیرد؛ در این زمینه می توان گفت اگر مسئله مان در اقتصاد این باشد که حجاب را به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگی کشور ترویج دهیم باید زیرساختهای اقتصادی اش را فراهم کنیم که دسترسی مردم به اررانترین و آسانترین شکل ممکن انجام گیرد. 

کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر نقش تولیدکنندگان و ضرورت حمایت از بخش تولید، تصریح کرد: در اقتصاد حجاب می توان از اقداماتی نام برد که تبلیغ حجاب را انجام می دهند که نیاز به سرمایه گذاری در این بخش محسوس است و تدابیر لازم در نظر گرفته شود و مسئولین زیرساختهای حمایتی مالی را فراهم کنند تا شاهد ترویج حجاب و ترغیب افراد بیشتری به سوی حجاب باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها