کد خبر: ۵۲۴۹۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چند روز پیش بود که یک منبع نزدیک به اسحاق جهانگیری خبر داد که او از شکایت محمدباقر قالیباف و حضور در دادگاه برای توضیح در مورد آنچه در مناظرات انتخاباتی سال ۹۶ گفته، استقبال می‌کند. اما حالا خبر رسیده که جهانگیری در دادگاه حاضر نشده و صرفاً وکیل او آمده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس ۱۰ روز پیش در توئیتی نوشته بود: «خبر می‌زنند قالیباف بعد از ۵ سال تازه پارسال برای مناظره سال۹۶ از جهانگیری شکایت کرد. اما ماجرا چیست؟ دکتر قالیباف همان سال۹۶ به دلیل دروغ‌های آقای جهانگیری از او شکایت کرد. اگر قوه قضائیه وقت همان زمان به این شکایت رسیدگی می‌کرد باعث بازدارندگی از دروغ‌گویی در مناظرات می‌شد. در نهایت اسفند پارسال در دادسرا قرار مجرمیت صادر و سپس پیغام‌ها برای گرفتن رضایت شروع شد که تنها شرط آقای قالیباف پذیرش رسمی اشتباه بود. در همین حال که آقایان پیگیر رضایت هستند، تیم رسانه‌ای‌شان شروع به عملیات روانی برای تأثیرگذاری بر رأی دادگاه کرده است.»

پس از این توئیت‌ها بود که سایت انتخاب خبر داد که با یک منبع آگاه نزدیک به اسحاق جهانگیری گفتگو کرده و او شکایت قالیباف از جهانگیری را «دور از مصالح عمومی» دانسته است. این منبع آگاه بدون نام! این شکایت را بدون تناسب با «شرایط دشوار کشور و زندگی سخت مردم» دانسته است. او روشن نکرده که آیا شرایط سخت زندگی مردم باید باعث ایراد تهمت مسئولان به همدیگر و گذشتن فرد مورد اتهام از حق خود برای پیگیری قضایی موضوع می‌شود یا نه!

این منبع آگاه تأکید کرده که «هیچ نماینده‌ای از سوی آقای جهانگیری به قصد کسب رضایت تعیین نشده و نخواهد شد. اتفاقاً آقای جهانگیری از حضور در دادگاه آن هم بر اساس شکایت آقای قالیباف که مورد توجه خاص افکار عمومی هستند، به منظور شفاف‌سازی بخشی از مسائل دوره مدیریت‌شان استقبال می‌کند.»

به‌رغم این موضع‌گیری و در حالی که همگان منتظر حضور جهانگیری در دادگاه بودند، روز گذشته خبر رسید که اسحاق جهانگیری در دادگاه حاضر نشده و به فرستادن وکیلش اکتفا کرده است. اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به عنوان کاندیدای پوششی حسن روحانی حاضر شد تا پاسخ منتقدان او را بدهد. اتهامات مالی و سیاسی فراوانی که جهانگیری به قالیباف وارد کرد و توسط نهاد‌های ناظر بر انتخابات نادیده گرفته شد، طبعاً بر نتیجه انتخابات مؤثر بود. قالیباف همان زمان طرح شکایت کرد، اما حالا پس از پنج سال تازه این شکایت به مرحله برگزاری جلسه دادگاه رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها