کد خبر: ۵۲۵۲۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
کلاهبرداری و پولشویی۱۰۰ ‌میلیارد تومانی از مردم‌؛
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از دستگیری و صدور قرار بازداشت موقت برای متهمان پرونده شرکت خرم خودروی دشتابی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، ‌حسین رجبی اظهار کرد: حسب شکایت 170 نفر از شهروندان از شرکت خرم خودروی دشتابی مبنی بر کلاهبرداری، پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای شهرستان تاکستان تشکیل و متهمان این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و دستورات قضایی برای دستگیری آن‎ها صادر شد.

وی افزود: این متهمان با استفاده از شیوه‌های متقلبانه و جلب اعتماد با انتساب خلاف واقع خود به برخی اشخاص صاحب منصب و در قالب پیش ثبت نام خودرو اقدام به دریافت بیش از 100 میلیارد تومان از مردم کرده اند، که در موعد مقرر خودرویی نیز از سوی شرکت موصوف تحویل نشده است.

دادستان قزوین تصریح کرد: این پرونده 3 متهم دارد، که متهم اصلی پرونده دارای سوابق متعدد کیفری در استان‌های مختلف است و به دلیل بیم از فرار و تا روشن شدن ابعاد پرونده، این متهمان به اتهام کلاهبرداری و پولشویی و با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شدند. 

وی افزود: طی چند ماه اخیر این دومین پرونده کثیرالشاکی برای شرکت‌های پیش فروش خودرو پس از کلاهبرداری شرکت تاج خودرو است، که برگزاری دادگاه‌های متهمان این شرکت آغاز شده و در مرحله رسیدگی قرار دارد و قطعاً پرونده خرم خودروی دشتابی نیز در مراجع قضایی رسیدگی شده و بی تردید پس از احراز اتهامات، با متهمان برخورد می‌شود.

رجبی تاکید کرد: ضوابط و مقررات قانونی برای پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های تولید خودرو کاملاً مشخص است و به همین خاطر عرضه و پیش فروش خودرو توسط اینگونه شرکت‌ها امکان پذیر نیست و بدون شک فعالیت آن‌ها وجاهت قانونی ندارد و شهروندان باید مراقب باشند تا به دلیل کسب بیشتر منافع مالی فریب تبلیغات واهی این شرکت‌ها را نخورند و از سرمایه گذاری در آن‎ها خودداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها