کد خبر: ۵۲۵۳۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
با دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر؛
کمپین بزرگ «غرق-نشویم» با هدف پیشگیری و ارائه آموزش‌های همگانی به مردم، آغاز به فعالیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، با برگزاری جلسه هماهنگی نجات‌غریق در تابستان ۱۴۰۲ به میزبانی رئیس جمعیت هلال احمر و با حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی، مدیران عامل جمعیت‌های هلال احمر استان‌های ساحلی و رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی پیرامون عملیات‌های نجات در محیط‌های آبی بحث و تبادل نظر شد و در پایان با دستور پیرحسین کولیوند، کمپین بزرگ «غرق-نشویم» با هدف پیشگیری و ارائه آموزش‌های همگانی به مردم، آغاز به فعالیت کرد.

همچنین مدیران عامل جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های مازندران، هرمزگان، گیلان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان در حضور کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، رنجبر نماینده دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران و حیدری رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای خود را برای کاهش غرق‌شدگی افراد در دریا، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی ارائه کردند که تاکید نخست همه آن‌ها بر پیشگیری و آموزش نکات ایمنی لازم به مردم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در سخنانی بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش جامعه تاکید کرد و گفت: از امروز با برنامه‌ریزی قبلی اداره‌ی کل آموزش‌های همگانی هلال احمر، کمپین بزرگ «غرق نشویم» آغاز می‌شود. این کمپین شامل تولید انواع محتواهای آموزشی در فضای مجازی و همچنین رسانه‌های تصویری، شنیداری و مکتوب رسمی است.

کولیوند خانه‌های هلال را بزرگترین بازوی جمعیت مردمی هلال احمر برای انتقال آموزش‌های همگانی در راستای پیشگیری از حوادث و افزایش آمادگی مواجهه با سوانح دانست و گفت: هر چه بیشتر در پیشگیری کار کنیم به نفع مردم است. اگرچه برنامه‌ریزی خوبی برای انجام عملیات‌های نجات در محیط‌های آبی صورت گرفته است اما پیشگیری مقدم بر درمان است و در این راه بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ خانه هلال کشور فعال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری می‌توانند با ترویج کمپین «غرق نشویم» پل انتقال آموزش‌های ما به جوامع محلی باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآوری کرد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند. یعنی به طور میانگین در هرسال بیش از هزار خانواده داغدار شده‌اند و این موجب هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی بوده که بر دوش خانواده‌ها و کشور تحمیل شده است. بنابراین ما هدف خود را در سال جاری کاهش ۵۰ درصدی تلفات غرق‌شدگی نسبت به سال‌های گذشته اعلام کردیم. در این راه مصمم خواهیم بود و منتظر همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها