کد خبر: ۵۲۶۴۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
برپایه آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران با تولید ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام در سال گذشته میلادی توانست همچنان دهمین کشور فولادساز جهان به ثبت رسد. در این میان ایمیدرو شرکت‌های تابعه در رتبه بیستم شرکت‌های برتر فولادسازی ایستادند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود از رشد ۱۰۰ برابری تولید جهانی فولاد در ۷۲ سال گذشته خبر داد. این گزارش حاکی است که تولید جهانی فولاد از ۱۸۹ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ میلادی به یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافته است.

ایمیدرو و شرکت‌های تابعه بر سکوی بیستم جهان

ایمیدرو و شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه (شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و شرکت ملی فولاد ایران) با تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۲۲ میلادی توانستند بر سکوی بیستم شرکت های فولادساز برتر جهان بایستند.

این در حالی است که ایران با تولید ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام در سال گذشته میلادی توانست همچنان دهمین کشور فولادساز جهان به ثبت برسد.

ایران دومین تولید کننده آهن اسفنجی جهان

مجموع تولید آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن اعلام شده است که از این میزان هند با تولید ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول در صدر قرار دارد.

این در حالی است که طی مدت یادشده، ایران با تولید ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی توانست به مقام رتبه دوم تولید این محصول در جهان دست یابد.

همچنین تولید آهن خام ایران طی سال ۲۰۲۲ میلادی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، مصرف این محصول ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و صادرات آن نیز ۱۰۰ هزار تن گزارش شده است. گفتنی است میزان واردات آهن خام ایران طی سال گذشته میلادی صفر بوده است.

مجموع تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۲ میلادی یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و مصرف این محصول در جهان یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۴۰۰هزار تن به ثبت رسیده است.

شرکت های چینی پیشتاز تولید فولاد

چین توانست در سال ۲۰۲۲ میلادی با تولید یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تن فولاد خام در صدر فولادسازان جهان قرار بگیرد و سهم ۵۴ درصدی از تولید این محصول را به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که حضور پر رنگ شرکت‌های چینی نیز در بین ۵۰ شرکت برتر فولادساز جهان به چشم می‌خورد. طی این مدت، گروه «بائو استیل» چین China Baowu Group با تولید ۱۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام در صدر شرکت‌های فولادساز جهان ایستاد. همچنین گروه «آنستیل» چین Ansteel Group نیز با تولید ۵۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول به عنوان سومین شرکت فولادساز جهان به ثبت رسید.

انجمن جهانی فولاد میزان تولید شرکت فولادساز «آرسلور میتال» ArcelorMittal را ۶۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تن عنوان کرده و این شرکت را دومین شرکت فولادساز جهان در سال گذشته میلادی اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها