کد خبر: ۵۲۶۴۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
تیم ملی فوتبال ایران در حالی در مسابقات کافا با حضور کشورهای افغانستان و قرقیزستان به میدان می‌رود که رقیبان ایران در روزها و هفته‌های آتی برابر کشورهای غیر آسیایی و بعضا برابر انگلیس، آرژانتین و کلمبیا به میدان می‌روند!

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته برای حضور در مسابقات کافا (فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی) وارد قرقیزستان شد تا در دور گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های میزبان و افغانستان دیدار کند. حضور تیم ملی در این مسابقات در شرایطی است که کادرفنی تیم ملی با حضور در این مسابقات مخالفت کرده بود اما در نهایت تیم ملی با تمام ستاره‌های خود راهی این مسابقات شد.

در تمرین قبل از اعزام ایران به قرقیزستان، بازیکنان تیم ملی به صورت علنی حضور در مسابقات کافا را زیر سوال بردند. مهدی طارمی و سردار آزمون هم مانند اهالی فوتبال درباره کیفیت این مسابقات تردید داشتند و حتی طارمی عنوان کرد که این مسابقات برای ایران بار فنی ندارد.

اعتراض ستاره‌های تیم ملی به حضور در کافا

همین مساله در نشست خبری پیش از بازی ایران و افغانستان منجر به پرسش سوالی از امیر قلعه‌نویی شد که او در واکنش به اظهارات مهدی طارمی درباره کیفیت پایین مسابقات گفت: طارمی نگاه فنی داشته و این نگاه فنی طبیعی است. درخواست کادر فنی هم این است که تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌ها با تیم‌های سطح بالا دیدار داشته باشد.

آن‌طور که از شواهد و قراین مشخص است، تیم ملی و حتی امیر قلعه‌نویی مایل به حضور در این مسابقات نبودند اما فدراسیون فوتبال ایران به علت توافقاتی که در کنفدراسیون آسیای مرکزی انجام شده، قول داده تیم ملی با تمام ستاره‌هایش در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

به این ترتیب در شرایطی که ایران در پنجره بازی‌های ملی می‌توانست حداقل دو دیدار با تیم‌های نسبت خوب جهان و حداقل در بین ۱۰۰ تیم برتر فیفا بازی کند، باید با رقیبانی بازی کند که از نظر فوتبالی سطح فنی بالایی ندارند.

برای دانستن سطح پایین تورنمنت کافا همین بس که در بازی اول، افغانستان در اعتراض به تیم داوری، تیم خود را از زمین بیرون کشید و بازی زودتر از موقع تمام شد و هیچ محرومیتی نیز برای این تیم لحاظ نشد و قرار است برابر ایران قرار گیرد.

کیفیت تصویربرداری این رقابت‌ها نیز به شدت پایین بوده است و ویدیوهای منتشر شده نشان داده است که بازی‌ها با تنها یک یا دو دوربین ضبط می‌شود و حتی در کشور ازبکستان میزبان نیز هیچ رغبتی برای این مسابقات نیست.

آسیای مرکزی سهم ایران؛ انگلیس و آرژانتین سهم رقیبان!

انگلیس، آرژانتین، آلمان و کلمبیا برای رقیبان

در نتیجه تیم ملی در روزهای ۲۳ و ۲۶ خرداد با افغانستان و قرقیزستان دیدار می‌کند. در سوی مقابل تمام رقیبان ایران در قاره آسیا از استرالیا و کره‌جنوبی تا ژاپن به مصاف تیم‌هایی می‌روند که نه تنها آسیایی نیستند، بلکه نامدار و پرافتخار هم هستند.

چیزی که با مرور بازی‌های دوستانه دیگر تیم‌های آسیایی می‌بینیم این است که تیم‌ها برای ۶ ماه بعد خود نیز برنامه دارند و حریفان این تیم‌ها مشخص شده است ولی چشم‌انداز تیم ملی فوتبال ایران به گونه‌ای نیست که بدانیم برای حضور پرقدرت در جام ملت‌ها فدراسیون چه برنامه‌ای در سر دارد.

دو بازی آینده استرالیا

انگلیس
آرژانتین

دو بازی آینده کره‌جنوبی
پرو
السالوادور

سه بازی آینده ژاپن
السالوادور
پرو
آلمان

پنچ بازی آینده قطر

جاماییکا
نیوزیلند
هابیتی (کونکاکاف)
هندوراس (کونکاکاف)
مکزیک (کونکاکاف)

بازی آینده عراق

کلمبیا

بازی آینده امارات

کانادا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها