کد خبر: ۵۲۶۶۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
شناگر زن انگلیسی تزریق هورمون مردانه به ورزشکاران زن را «بزرگترین سرقت تاریخ ورزش» می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «شارون دیویس» همچنان صدای بلندی در حمایت از زنان در ورزش و عدم حضور مردان تراجنسیتی در ورزش زنان دارد.

دیویس انگلیسی در المپیک ۱۹۸۰ مسکو دستش از مدال طلا کوتاه ماند و پشت‌سر یک ورزشکار اهل آلمان شرقی قرار گرفت. حریف او البته با تقلب و تزریق دارو موفق به شکست دیوس شد.

ورزشکار انگلیسی پس از اینکه این اتفاق که به قیمت از دست رفتن مدال طلا برای او تمام شد، با صدای رسا علیه دوپینگ سازمان‌یافته اظهارنظر می‌کند.

دیوس این تقلب را «بزرگترین سرقت تاریخ ورزش» خوانده و می‌گوید: این جرم با گروهی از مردان آغاز شد که توافق کردند اگر یک زن را بیشتر شبیه مردان کنند، شانس پیروزی آن‌ها بر زنان دیگر در ورزش‌های سرعتی و قدرتی تا حد زیادی بیشتر می‌شود.

روزنامه دیلی‌میل نوشته در آلمان شرقی هورمون مردان تستسترون به صورت مرتب به زنان تزریق می‌شد و آن‌ها هم چاره‌ای جز دریافت آن نداشتند. آن‌ها پس از این اتفاق، شکست ناپذیر می‌شدند. به همین دلیل آلمان شرقی در مسابقات المپیک موفق بود.

شارون می‌گوید مسابقه در برابر «پترا اشنایدر» نماینده آلمان شرقی که در مسابقات شنای المپیک ۱۹۸۰ مانند «مسابقه یک اژدر دریایی با دلفین بود». نماینده آلمان در آن مسابقات رکورد جهان را جابجا کرد.

دیویس می‌گوید: «امروز هم بی‌عدالتی وجود دارد. من می‌خواهم رکوردهای رسمی تغییر کنند. من نمی‌خواهم اشنایدر مدال خود را پس بدهد. من فقط می‌توانم همدردی بی‌کران خودم را به آنچه او متحمل شد و کاری که او را به آن وا داشتند، ابراز کنم».

ماجرای شارون ۴۰ سال قبل رخ داد اما او معتقد است که این بی‌عدالتی محض امروزه هم در ورزش زنان رخ می‌دهد و با عدالت در ورزش فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد.

افشاگری بزرگ درباره زنان ورزشکار المپیک

حالا خبرهایی از حضور مردان تراجنسیتی در ورزش زنان منتشر شده و صداها درباره این موضوع بلند شده است. در ماه می خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک فرد تراجنسیتی که ویژگی‌های مردانه داشته در مسابقات قایق‌رانی زنان در انگلیس شرکت کرده است.

شناگر نقره‌ای المپیک با انتقاد از شرکت مردان تراجنسیتی در ورزش زنان می‌گوید: «این اشتباه است. من معتقد هستم هر کسی که دارای مزیت بلوغ مردانه است، نباید در مسابقاتی که برای زنان طراحی شده، شرکت کند».

تاکنون برخی فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون بین‌المللی شنا و فدراسیون بین‌المللی دو ومیدانی شرکت ورزشکاران تراجنسیتی مرد در مسابقات زنان را ممنوع اعلام کرده‌اند.

در ماه آوریل هم مجلس نمایندگان آمریکا شرکت افراد تراجنسیتی که با اندام‌های مردانه متولد شده‌اند را در رقابت‌های مختص زنان در مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها