کد خبر: ۵۲۶۶۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
معاون استاندار و فرماندار تهران اعلام کرد: استعفای داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه ۲۵ خرداد بوده و تمدید نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، معاون استاندار و فرماندار تهران اعلام کرد: استعفای داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا آخر وقت اداری روز پنج شنبه ۲۵ خرداد بوده و تمدید نخواهد شد.

احمد قیومی افزود: داوطلبان انتخابات این دوره مجلس که تاکنون موفق به استعفای از مسئولیت خود نشده اند، می بایست در زمان باقیمانده و حداکثر تا پایان ساعت اداری پنج شنبه ۲۵ خرداد از سمت خود استعفا دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار و همزمان با آن؛ ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.

طبق قانون انتخابات مجلس، بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ خرداد برای استعفای داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم (که در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود)تعیین شده است. بند الف و ب ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، اشخاص و مقاماتی که باید به واسطه حضور در انتخابات باید از مشاغل خود استعفا دهند را مشخص کرده است.

قانون انتخابات وزارت کشور را موظف کرده است که حداقل ۷ ماه قبل از ثبت نام از داوطلبین انتخابات، بازه زمانی استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات را اعلام کند و ستاد انتخابات کشور هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده است. بر این اساس زمان اعلام استعفا شروع شده و این بازه زمانی هم قابل تمدید نیست.

ستاد انتخابات کشور در نخستین اطلاعیه خود اعلام کرد ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۹ آذر ۱۴۰۲ آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها