کد خبر: ۵۲۶۶۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
سکوت در مقابل یک اهمال بزرگ مدیریتی؛
استقلال در شرایطی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شد که تا به امروز میلیاردها تومان صرف آماده‌سازی، جذب بازیکنان و استخدام مربیان مختلف شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، همانطور که پیش‌بینی می‌شد استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد تا تیمی که بدون باخت به ‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بود در میان بهت و تعجب اهالی فوتبال از حضور در رقابت‌های معتبر آسیایی محروم شود.

نکته جالب توجه اینجاست که هیچ یک از مسئولان باشگاه استقلال که در این ناکامی نقش پررنگی داشتند تا به این لحظه حتی یک عذرخواهی ساده هم بابت عملکرد سؤال‌برانگیز خود نداشتند؛ مدیرانی که هرگاه پای آمدن‌شان به این باشگاه در میان بود همواره از هواداران استقلال انتظار داشتند که آنها را حمایت کنند اما اکنون بدون اینکه حتی اهمیتی به عمق ناراحتی هواداران این باشگاه بدهند، سکوت اختیار کرده‌اند و حرفی درباره حذف از آسیا نمی‌زنند.

سکوت دستگاه‌های ناظر بر عملکرد مدیران باشگاه استقلال نیز در نوع خود عجیب و سؤال‌برانگیز است، در حالی که قانونگذار صراحتاً در اساسنامه این مجموعه ورزشی تأکید کرده دستگاه‌های ناظر بایستی در صورت وقوع ناکامی ناشی از تصمیمات مدیریتی بدون هرگونه ملاحظه‌ای با مسببان برخورد و پس از بررسی موضوع گزارش را به منظور رسیدگی بیشتر در اختیار نهادهای ذی ربط قرار دهند اما تاکنون هیچ خبری از برخورد با مسببان این فاجعه نیست.

از آنجا که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با بودجه عمومی کشور اداره می‌شوند و فعالیت می‌کنند، هرگونه خسارت به منافع این دو باشگاه از سوی مدیریت این باشگاه‌ها شرعاً و قانوناً حکم حیف و میل بیت المال را پیدا می‌کنند که قانونگذار برای این اتفاق تدابیر لازم را در نظر گرفته؛ بدین صورت بایستی دستگاه ورزش با فوریت موضوع حذف باشگاه استقلال از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کند و پرونده مدیران متخلف این باشگاه را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.

در انتظار محاکمه مسببان حذف استقلال از آسیا

آسیب ناشی از حذف این باشگاه به قدری زیاد است که هیچ نوع ماست‌مالی و توجیهی نمی‌تواند نقش مسببان را کمرنگ کند، لذا برای دستیابی دوباره به اعتماد افکار عمومی بایستی بدون در نظر گرفتن روابط و ملاحظات، مدیران خاطی که در پروسه حذف استقلال از آسیا اثرگذار بودند محاکمه شوند چون از نظر اصول حرفه‌ای آنها نه تنها شایستگی حضور در کادر مدیریتی باشگاه استقلال را نداشتند بلکه باید به واسطه عملکرد ضعیف خود پاسخگو باشند و خسارت‌های وارده به باشگاه استقلال را جبران کنند.

استقلال در شرایطی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شد که تا به امروز میلیاردها تومان صرف آماده‌سازی، جذب بازیکنان و استخدام مربیان مختلف شده است، مگر امکان دارد یک مجموعه ورزشی پس از این همه هزینه سرسام‌آور به واسطه تصمیمات اشتباه مدیرانش از گردونه مهم‌ترین تورنمنت آسیایی حذف شود و مسببان آن بدون پاسخگویی به ابهامات راحت به زندگی خود ادامه دهند؟

عبور از کنار اهمال صورت گرفته توهین به روح قانون و بی‌احترامی به افکار عمومی است و از آن بدتر اینکه هنوز برخی مسببان این افتضاح در باشگاه استقلال فعالیت دارند و بدون کوچکترین واهمه‌ای برای استقلال نسخه می‌پیجند در حالی که اگر قانون بدرستی اجرا شود آنها تا سال‌ها از حضور در هر پست و مقامی حتی پایین‌تر از موقعیت خود محروم خواهند شد تا درس عبرتی برای سایر مدیران شود که اگر مرتکب اشتباهات این‌چنینی شوند بدون ملاحظه با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

نکته بسیار مهم‌تر در ماجرای حذف قطعی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا ضرر‌های مالی ناشی از عدم حضور در این تورنمنت است. حذف از لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا استقلال از سود قابل توجهی محروم بماند و مبلغ قابل توجهی که در اختیار تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان قرار می‌گرفت، پاداش‌های پیروزی و صعودها را از دست بدهد. متأسفانه هیچ کس به ابعاد مالی این ماجرا توجهی ندارد و انتظار افکار عمومی محاکمه تمام افرادی است که در این ماجرا نقش داشتند. چه آنها که از باشگاه استقلال رفتند و چه آنهایی که اکنون در باشگاه استقلال حضور دارند.

منبع: ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها