کد خبر: ۵۲۶۷۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
پس از آنکه بسیاری کشورها از روسیه و چین گرفته تا مصر و پاکستان حذف دلار از مبادلات تجارت خارجی خود را کلید زدند حالا خبر رسیده پای فرانسه هم به این ماجرا باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از واچر، وزارت کشور عراق در استای تقویت پول ملی این کشور هر گونه مبادله دلار در سراسر این کشور را ممنوع کرده است.

در واقع بغداد به دنبال آن است تا محدودیت بیشتری در مبادله ارزهای خارجی در این کشور در بازار سیاه اعمال کند چرا که جریان اتفاقات در بازار آزاد ارز در عراق باعث شده تا ارزش دینار این کشور در برابر دلار و یوآن کاهش یابد.

در حالی عراق چنین سیاستی را در پیش گرفته که اخیراً هم از تمایل خود برای پیوستن به بریکس خبر داده است. از سوی دیگر گفته می‌شود عراق ارز واحد مبالاتی گروه بریکس را که قرار است به زودی عرضه شود را قبول کرده است.

از طرف دیگر مصر هم قرار شده در مبادلات تجاری خود با روسیه، چین و هند از ارزهای ملی خود و این کشورها استفاده کند.
مصر قصد دارد در مبادله با روسیه از روبل و در تعامل چین از یوان استفاده کند و به طور کاملاً مشابه در تجارت با هند هم پای روپیه وسط کشیده شده است.

البته بدبیاری‌های دلار به اینجا ختم نمی‌شود چرا که فرانسه هم که یکی از اقتصادهای بزرگ اروپایی تصمیم گرفته در مبادلات گازی خود با چین به جای دلار از یوآن استفاه کند.
این اقدام از این جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد موج حذف دلار که در شرق در حال اوج گرفتن است به کشورهای غربی نیز رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها