کد خبر: ۵۲۶۸۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۳/۲۹؛
سازمان هواشناسی با هشدار ناپایداری جوی در برخی استان‌ها و خسارت‌های ناشی از آن از کاهش کیفیت هوا در نوار غربی به‌ دلیل نفوذ گردوخاک از کشور عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در شمال استان‌های آذربایجان شرقی،‌اردبیل و سواحل غربی دریای خزر در ساعات بعدازظهر رگبار باران،‌رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال آذربایجان غربی، شرق سواحل دریای خزر و ارتفعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران، وزش باد شمالی همراه با کاهش موقتی دما پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد. روز جمعه نیز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

طی امروز و فردا برای جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر،‌گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

به گزارش تسنیم، امروز برای مناطقی از نوار غربی کشور وزش باد همراه با نفود گردوخاک از کشور همسایه باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود. از امروز تا پنجشنبه غرب خلیج‌فارس و شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (به‌ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: صبح دوشنبه 1402/03/29

نوع مخاطره: رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/03/29: نیمه شمالی اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها