کد خبر: ۵۲۶۸۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی تهران با بیان اینکه صندوق‌های خیابانی‌ دائماً در معرض سرقت هستند، گفت: تمرکز ما بر روی جمع‌آوری این صندوق‌ها است اما باید ترویج فضای صدقه‌ دادن الکترونیکی در کشور صورت بگیرد تا بتوان این طرح را اجرا کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، محمد دهرویه، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی تهران با اشاره به آمار صندوق صدقات کمیته امداد اظهار کرد: در استان تهران سه دسته صندوق کوچک خانگی، صندوق‌های متوسط و اماکن وجود دارد که در مجموع ۲۴۰ هزار و ۴۰۰ صندوق کوچک، ۲۳هزار صندوق معابر خیابانی و ۱۱ هزار و ۴۰۰ صندوق داریم که در اماکن نصب شده اند.

وی درباره میزان درآمد صندوق‌های صدقات در تهران، ادامه داد: اشتراک‌هایی که در قالب پرداخت‌های الکترونیکی داریم که ۱۳۰ هزار مشترک الکترونیکی در تهران داریم که افراد حقیقی و حقوقی از طریق کدهای کی یو آر صدقات خود را پرداخت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی تهران یادآور شد: مردم خیرخواه سال گذشته در استان تهران حدود ۶۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صدقه‌ پرداخت کرده‌اند.

وی درباره سرقت از صندوق‌های صدقه نیز گفت: صندوق‌های خیابانی‌ دائماً در معرض سرقت از سوی متکدیان و معتادان قرار دارند که به طور غیرقانونی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.سیاست‌ ما روی جمع‌آوری این صندوق‌ها است اما باید گسترش و ترویج فضای صدقه‌های الکترونیکی در کشور صورت بگیرد تا بتوان این طرح را اجرا کرد.

دهرویه درباره سیاست‌های کمیته امداد در قبال صندوق‌های اماکن گفت: سیاست‌ها در صندوق‌های اماکن این است که این صندوق‌ها باقی بمانند چرا که امنیت این صندوق‌ها تأمین می‌شود اما در تلاشیم تا صندوق‌های معابر و خیابان‌ها کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در تمامی صندوق‌های خانگی کد‌های کیو آر(QR_code) نصب شده است و مردم از هر دو روش برای پرداخت صدقه اقدام می‌کنند اما بسیاری از مشترکان خانگی ترجیح می‌دهند که صدقه‌های فیزیکی باقی بماند.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی تهران به آمارهای مسئولان جمع آوری صندوق‌های صدقه در تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴۴ نفر در تهران صندوق‌های صدقه را تخلیه می‌کنند و روزانه شاهد سرقت‌هایی از صندوق‌هایمان هستیم که از سوی متکدیان صورت می‌گیرد نیروی انتظامی نیز با ما همکاری می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها