کد خبر: ۵۲۶۸۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
رییس کل دادگستری استان تهران:
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی قوه قضاییه از راهبردهایی است که در دوران تحول و تعالی دنبال می‌شود و استفاده از پابندهای الکترونیکی یکی از مصادیق آن است که در سال قبل، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شده اند و این موضوع نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی رییس کل دادگستری استان تهران در نشست کمیسیون استانی بررسی عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان استان تهران با اشاره به این گزاره که استان تهران، بیشترین جمعیت کیفری در کل کشور را دارد گفت: در روند زندانی شدن محکومان، دستگاه قضایی بدنبال اصلاح و بازاجتماعی شدن فرد زندانی است. هدف از زندان و زندانی کردن افراد که در برخی از پرونده‌های قضایی و براساس قانون صورت می‌پذیرد، اصلاح و باز اجتماعی شدن فرد زندانی است.

وی گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند سازی قوه قضاییه از راهبردهایی است که در دوران تحول و تعالی دنبال می‌شود و استفاده از پابندهای الکترونیکی یکی از مصادیق آن است که در سال قبل، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شده اند و این موضوع نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است. فرد زندانی که مشمول پابند الکترونیک می‌شود، به طور کامل آزاد نشده و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک و در دسترس دستگاه قضایی است و در عین حال با حضور در خانواده و اجتماع، فرصت بهتری در مسیر بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه برای او فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: همه در مقابل خانواده زندانیان مسئول هستیم و برای کاهش آسیب‌های ناشی از زندانی شدن افراد در سال گذشته برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان اشتغال ایجاده شده، که این رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال قبل از جمله اقدامات صورت گرفته برای کمک به اصلاح زندانیان و کاهش آسیب‌های غیر مستقیم ناشی از زندانی شدن افراد به خانواده آن‌ها است.

رییس کل دادگستری استان تهران در تشریح اقدامات کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان در سال گذشته گفت: از مجموع درخواست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته که به کمیسیون عفو مرکز پیشنهاد شده است: ۱۱۷۲ نفر از زندانیان با تعلیق مجازات، از نهادهای ارفاقی بهره‌مند شدند و ۱۲۱۹ نفر با صدور حکم مشمول آزادی مشروط قرار گرفتند. در موضوع حمایت از خانواده زندانیان و صیانت و حفظ نهاد خانواده، زندانیان استان تهران در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۶ نوبت به مرخصی اعزام شدند و ۱۱۰۴ نفر اززندانیان نیز به شهرستان‌های محل اقامت خود منتقل گردیده اند.

وی با اشاره به اهمیت حضور میدانی و نظارت بر زندان‌های استان تهران گفت: در طی سال گذشته مسئولان قضایی در استان تهران، ۷ هزار نوبت از زندان‌های سطح استان بازدید داشته اند که در نوع خود آمار شاخصی است. در اقدامی منحصر بفرد، طی یک روز ۵۳۰ نفر از قضات دادگستری استان تهران در همه بازداشتگاه‌ها حاضر شدند و همه افراد بازداشتی را ملاقات کردند. ۱۵ هزار نفر از محکومان اعم از محکومین با متهمین اغتشاشات اخیر و سایر جرایم دیگر در سال گذشته مشمول عفو قرار گرفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها