کد خبر: ۵۲۶۸۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
طبق گزارش شورای عالی مسکن، در قالب طرح ساماندهی بنگاه‎‌های املاک ۱۰۶ بنگاه املاک در ۳ استان تهران، البرز و زنجان پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، مرحله نخست ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در شهرهای جدید استان تهران، البرز و زنجان در دستور کار قرار گرفت.

طبق‌ گزارش شورای عالی مسکن، در شهر جدید پردیس 153 بنگاه مشاور املاک مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد 29 واحد پلمب تعزیرات و اماکن شدند. در شهر جدید پرند نیز 54 بنگاه املاک بازرسی شد و 20 بنگاه پلمب شد. در شهر جدید هشتگرد از 20 بنگاه مشاور املاک بازرسی شده نیز 6 بنگاه مشاور پلمب شد.

بر اساس این آمار، در استان زنجان 51 بنگاه مشاور املاک توسط تعزیرات و اماکن پلمب شدند. مجموع جرایم 106 بنگاه مشاور املاک در مرحله نخست ساماندهی پلمپ شدند نیز از 3 میلیارد تومان بیشتر شد.

*جزئیات اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک

طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در ماه گذشته توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی شد که تخلفاتی نظیر نبود جواز کسب، ثبت قرارداد در مبایعه‌نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، گران‌فروشی و دریافت حق‌الزحمه بیش از میزان ابلاغی، عدم صدور صورتحساب، عدم نصب جواز کسب در رؤیت مشتریان، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی، کتمان درآمد مالیاتی و اخلال در بازار املاک و زمین در قالب قوانین تعزیزات حکومتی، قانون مالیات‌های مستقیم و اقدام اطلاعاتی حکم دادستان احراز شد.

در گشت‌های مشترک ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک نماینده وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور، نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، نماینده اصناف، نماینده فراجا، نماینده سازمان امور مالیاتی و بسیج اصناف حاضر هستند.

* اخلال مشاوران املاک در بازار مسکن

در این رابطه اقبال شاکری، نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: یک دانشجوی دکتری که عمرش را درس خوانده، ماهانه 4 میلیون تومان دریافتی دارد اما همین دانشجو برای یک قرارداد اجاره باید در یک روز، 15 میلیون تومان کمیسیون اجاره بدهد، ما باید از خود بپرسیم چرا یک بنگاهی با سوار شدن روی خلا‌های قانونی کشور، در یک روز حقوق 3 ماه این دانشجور را کسب کرده و زمینه ناامیدی را در قشر تحصیل‌کرده جامعه را ایجاد کند.

بر اساس گزارش‌های متعدد، اخلال مشاوران املاک در بازار مسکن طی سال‌های گذشته زمینه تحت فشار قرار گرفتن معیشت مردم را فراهم کرده بود و شکایات بسیاری، از این صنفِ فعال در کشور به ثبت می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها