کد خبر: ۵۲۶۸۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
پلیس فرانسه در نامه‌ای با این دلیل که برگزاری گردهمایی منافقین در فرانسه به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی باعث ایجاد اختلال در نظم عمومی می‌شود، برگزاری آن را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از رویترز، بر اساس نامه‌‌ رئیس پلیس پاریس که رونوشتی از آن را رویترز مشاهده کرده، فرانسه گردهمایی سالانه آتی گروهک تروریستی منافقین را با ادعای خطر حمله ممنوع اعلام کرده است.

این ممنوعیت در حالی که کشورهای غربی به دنبال کاهش تنش با ایران هستند و چند هفته پس از آن که تهران چندین اروپایی از جمله دو شهروند فرانسوی را از زندان آزاد کرد و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز 10 ژوئن 90 دقیقه با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران تماس گرفت، صورت می‌گیرد.

یکی از بخش‌های این گروهک تروریستی مستقر در پاریس که بازوی سیاسی منافقین است، طی سال‌ها تجمعات مکرری در پایتخت فرانسه برگزار کرده که اغلب با حضور افراد و مقامات سابق آمریکایی، اروپایی و عربی برگزار می‌شود.

طبق بیانیه‌، علت ممنوعیت برگزاری گردهمایی منافقین «به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی که باعث ایجاد اختلال در نظم عمومی می‌شود»، اعلام شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «علاوه بر این، با توجه به خطر تروریستی که نمی‌توان نادیده گرفت، برگزاری چنین رویدادی امنیت آن و همچنین امنیت مهمانان حساس را بسیار پیچیده می‌کند.»

این گردهمایی سالانه قرار بود اول جولای برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها