کد خبر: ۵۲۶۹۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عملکرد موفق دولت در زمینه‌های مختلف، پیشنهاد کرد که دولت سیاست‌هایی که جواب نداده است را تغییر دهد و کابینه را اصلاح کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد دولت سیزدهم، اظهار کرد: دولت سیزدهم مانند دولت‌های گذشته وظایفی در رابطه با امور جاری کشور دارد که در این زمینه عملکرد خوبی داشته است، البته در زمینه معیشت مردم ضعف‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت در حوزه سیاست خارجی از خود ضعف و انفعال نشان نداد و  کشور را معطل برجام و FATF نکرد. با اقدامات دولت، بخشی از اموال بلوکه شده کشور در حال آزادشدن است. آمریکایی‌ها بحث توافق موقت را مطرح کرده‌اند، ولی دولت محکم ایستاد و با یادآوری عدم پایبندی آمریکا و اروپا در برجام، پیشنهاد آنها را رد کرد. همچنین درباره ارتباط با چین، روسیه، آمریکای لاتین، منطقه و عربستان و پیمان شانگهای یا بریکس عملکرد خوبی داشته است.

این فعال سیاسی با اشاره به «عملکرد خوب دولت در فروش نفت و میعانات نفتی و تولید مواد اولیه برای تولید صنعتی از جمله فولاد و میلگرد»، تصریح کرد: دولت همچنین در زمینه تامین آب، برق و گاز عملکرد موفقی داشت و  در فصل گرما توانست مانع قطع آب و برق شود در قضیه سیل اخیر هم با عملکرد دولت، مشکلات به خوبی مدیریت شد و عملکرد دولت در این زمینه قابل قبول بود.

بادامچیان در ادامه با بیان این‌که «مشکلات معیشتی، تورم و گرانی‌ها در کشور وجود دارد»، تصریح کرد: این مشکلات به خاطر به کار گرفتن برخی افراد ناکارآمد یا به کار گرفتن سیاست‌های نادرست ایجاد شده است. مردم رئیس‌جمهور را فردی پرکار، فعال و سالم می‌دانند و وزرای پرتلاش را هم می‌شناسند، اما به خوبی هم تشخیص می‌دهند که برخی وزرا کارآیی لازم را ندارند. من معتقدم که مشکلات معیشتی را با به کار گرفتن افراد کاربلد و تصحیح سیاست‌هایی که جواب نداده و کاهش هزینه‌های دولت می‌توان رفع کرد و دولت سیزدهم هم توان حل این مشکلات را دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دو ماه پیش جلسه خصوصی با رئیس‌جمهور داشتم و مطالب و نقدهای حزب را به وی منتقل کردم. نباید قیمت‌ها هر هفته افزایش یابد یا یک جنس قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. مردم انتظار دارند حقوق‌شان کفایت هزینه‌ها را بدهد. در ایجاد این شرایط برخی افراد کارشکن که از گذشته باقی مانده‌اند، افراد ناکاربلد و برخی سیاست‌های اشتباه موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در تحقق بخشی از وعده‌های خود از جمله فروش نفت، پرداخت بدهی‌های خود، راه‌اندازی کارخانجات راکد و اقدامات زیربنایی توفیقات خوبی به دست آورده است، ولی در زمینه مسائل معیشتی مشکلات وجود دارد. مثلا سیاست مالیات بر خانه‌های خالی برای کنترل قیمت مسکن دنبال شد، ولی نتیجه نداشت. اگر این سیاست اشتباه بود، چرا تغییر نمی‌کند؟ من معتقدم نمی‌توان با زور مالیات، قیمت مسکن را کاهش داد.

این فعال سیاسی در پایان با بیان این‌که «دولت به تحول و کابینه به اصلاح نیاز دارد»، گفت: دولت سیاست‌هایی که جواب نداده است را تغییر دهد. از سویی نباید اصرار کرد که افراد فقط از گروه خودی انتخاب شوند، زیرا افراد توانمند در گروه‌های دیگر هم وجود دارند. همین روش انتخاب افراد از گروه خودی برای دولت‌های خاتمی، احمدی نژاد و روحانی مشکل ایجاد کرد در حالیکه دولت شهید رجایی و باهنر و مرحوم مهدوی کنی از این شیوه استفاده نکرد و همه نیروهای سیاسی سالم و متخصص در دولت حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها