کد خبر: ۵۲۷۰۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۱ تير ۱۴۰۲
پیرو درخواست‌های متقاضیان خرید دنا پلاس از شورای رقابت و ایران‌خودرو مبنی بر تعیین قیمت این خودرو براساس مصوبه شورای رقابت، قیمت جدید این محصول توسط خودروساز اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بعد از انتقادات سوی خریداران دنا پلاسِ ایران خودرو و مطالبه متقاضیان این خودرو از شورای رقابت، شورای رقابت در کارگروه خودرو با حضور مسئولان ایران خودرو و سازمان حمایت جلسه‌ای تشکیل داد و موضوع افزایش قیمت دناپلاس در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بنابراین در این جلسه مقرر شد تا قیمت دنا پلاس اصلاح شود که بر این اساس قیمت جدید مصوب و به عبارتی قیمت کارخانه‌ای دناپلاس توسط شورای رقابت به ایران خودرو ابلاغ شد و ایران خودرو نیز پس از بررسی‌ها و طی فرآیندهایی قیمت جدید این محصول را امروز اعلام کرد.

براساس دعوتنامه‌ جدیدی که برای خریداران دنا پلاس ارسال شده است قیمت مبنای این خودرو ۳۴۹ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت جدید دنا پلاس مشخص شد

شورای رقابت در پیوست مصوبه جلسه ۵۷۴ با موضوع «بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری جدید» تغییرات قیمت ۲۸ محصول ایران خودرو را مصوب کرد.

براساس این مصوبه، خودروساز مکلف شد تا قیمت برخی از محصولات را براساس آنچه شورای رقابت در مصوبه مورخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، اعلام کرده افزایش و قیمت برخی دیگر از محصولات را نیز کاهش دهد.

براساس مصوبه شورای رقابت قیمت ۳ محصول ایران خودرو باید کاهش می‌یافت که یکی از این محصولات (دنا پلاس رینگ فولادی - اکسل کاسه‌ای) با کد (۷۰۳۲۳) است.

در پیوست مصوبه ۵۷۴ شورای رقابت کاهش قیمت تعیین شده برای این خودرو ۴۳۸.۶۱۳.۹۴۳ ریال تعیین شده بود، اما برخلاف انتظار، ایران خودرو به جای کاهش ۴۳۰ میلیون ریالی نرخ این محصول، قیمت آن را در فهرست جدید خود افزایش داد.

این در حالی بود که متقاضیان خرید این خودرو انتظار داشتند تا قیمت کارخانه ای محصول دنا پلاس از ۲.۸۱۴.۳۷۴.۳۸۹ میلیون ریال (براساس ردیف ۱۲ مصوبه فروردین ۱۴۰۲ شورای رقابت) تعیین شده بود ۴۳۰ میلیون ریال کمتر شود و سپس با در نظرگرفتن مالیات، بیمه و عوارض قیمت مصرف کننده آن اعلام شود.

اما همانطور که اشاره شد، قیمت این خودرو نه تنها کاهش نیافت بلکه این شرکت خودروساز اعلام کرد که قیمت جدید دنا پلاس براساس مصوبه ۱۶ خرداد ۴.۱۰۰.۰۱۲.۴۸۴ ریال است.

بعد از اعلام قیمت دنا پلاس و در واقع افزایش قیمت آن، ایران‌خودرو درباره قیمت محصول دناپلاس دستی این گونه توضیح داد که محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس ۷۰۳۲۳، خودروی دناپلاس دستی توربو با کد کلاس ۷۰۴۰۸ است که بر اساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ ۴۳۸,۶۱۳,۹۴۳ ریال از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف کننده محصول دنا پلاس جدید رقم ۴,۱۰۰,۰۱۲.۴۸۴ ریال خواهد شد.

اما با توجه به درخواست‌های مردمی برای اصلاح قیمت دناپلاس این شرکت خودروساز امروز قیمت جدید و اصلاح شده این خودرو را ۳.۴۹۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال اعلام کرد.

با توجه به پیگیری‌ها درباره‌ این موضوع ایران خودرو قیمت این محصول را اصلاح کرد و روز گذشته دعوتنامه‌ای جدید برای متقاضیان خرید این خودرو با قیمت اصلاح شده ارسال کرد در این دعوتنامه مهلت واریز وجه تا ۶ تیر ۱۴۰۲ اعلام شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها