کد خبر: ۵۲۷۰۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۳ تير ۱۴۰۲
تابستان سال ۱۴۰۰ به‌دنبال ناپدید شدن مرد ۵۷ ساله‌ای به نام ابراهیم، دخترش که به پلیس آگاهی رفته بود، گفت: پدرم چند روز پیش برای کاری از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، جسدسوخته با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران برای رازگشایی جنایت به تکاپو افتادند. در این میان نشانی‌هایی که خانواده ابراهیم از او ارائه داده بودند با نشانی‌های جسد ناشناس در جاده چالوس مطابقت داشت.

بدین ترتیب آنها به سردخانه پزشکی قانونی رفتند و جسد پدرشان را شناسایی کردند.

اعتراف تلخ همسر مقتول
در این میان مأموران به بازجویی از خانواده ابراهیم پرداختند و به اختلاف‌های دنباله‌دار وی و همسرش به نام زهره پی بردند. اما تناقض‌گویی‌های این زن، شک پلیس را برانگیخت و سرانجام زهره ۴۵ ساله پرده از راز این جنایت خانوادگی برداشت. وی گفت پسر ۲۵ ساله‌اش آرین، پدرش را کشته است.
با اطلاعاتی که این زن به پلیس داده بود، آرین ۲۵ ساله بازداشت شد و به قتل پدرش اعتراف کرد.

اعتراف به قتل پدر
وی گفت: پدرم مرد بدخلقی بود و همیشه با مادرم درگیری داشت. او سر هر موضوعی مادرم را به باد کتک می‌گرفت و من از رفتارهای او ناراحت بودم. آخرین بار از حساب بانکی پدرم ۱۰ میلیون تومان برداشت کردم. اما وقتی پدرم به ماجرا پی برد بشدت عصبانی شد. او می‌گفت من و مادرم برای برداشت پول از حساب او همدستی کرده‌ایم. پدرم، مادرم را مقابل چشمانم بشدت کتک زد و مرا از خانه بیرون انداخت.
وی ادامه داد: از رفتارهای پدرم خسته شده بودم. به همین خاطر نقشه قتل پدرم را کشیدم تا پدرم را برای همیشه از زندگی حذف کنم. من به پدرم قرص خواب‌آور خوراندم و وقتی که بیهوش شد، او را به جاده چالوس بردم و با کمک مادرم جسد را آتش زدیم و به خانه برگشتیم.
به دنبال اعترافات پسر جوان، مادرش مدعی شد دستی در قتل نداشته و فقط در آتش زدن جسد شوهرش به پسرش کمک کرده است.
به این ترتیب برای آرین به اتهام قتل و برای مادرش به اتهام معاونت در جنایت، کیفرخواست صادر کردند و آنها به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شدند.
در دادگاه
در جلسه رسیدگی به پرونده، ۲ دختر قربانی برای برادرشان حکم قصاص خواستند و گفتند حاضر به گذشت نیستند. آنها برای مادرشان نیز اشد مجازات تقاضا کردند.
سپس آرین روبه روی قضات ایستاد و گفت: باور کنید رفتارهای بد پدرم باعث شد تا چنین تصمیم اشتباهی بگیرم. وقتی آخرین بار او مقابل چشمانم مادرم را بشدت کتک زد و مرا از خانه بیرون انداخت، غرورم شکسته شد و تصمیم به انتقام گرفتم.
زهره نیز در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: من از نقشه قتل شوهرم هیچ اطلاعی نداشتم. پسرم به من گفت به پدرش قرص خواب‌آور خورانده است و جسد شوهرم در صندوق عقب ماشین قرار دارد. او گفت که می‌خواهد جسد را به جاده چالوس ببرد. من که از شنیدن حرف‌های پسرم شوکه شده بودم با او همراه شدم و در حمل جسد و آتش زدن آن مشارکت کردم.

حکم قصاص
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، آرین را به قصاص و به خاطر جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند. زهره نیز به خاطر معاونت در قتل به ۱۰ سال زندان و پرداخت دیه به خاطر جنایت بر میت محکوم شد.

منبع: روزنامه ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها