کد خبر: ۵۲۷۰۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۳ تير ۱۴۰۲
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی ، شهریه مدارس غیردولتی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598،  احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، امروز در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، اظهار کرد: اگر قرار است دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا شود، با همکاری، همیاری و هم‌افزایی مدارس، خانواده‌ها، رسانه‌ها و اجتماع صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه بارگذاری شهریه مدارس غیردولتی از ۳۱ خرداد آغاز شد، ادامه داد: به تدریج از ۳۱ خرداد، شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس غیردولتی روی سایت مشارکت‌ها بارگذاری شده است.

محمودزاده با بیان اینکه الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی در شورای نظارت مرکزی تصویب و به مدارس ابلاغ می‌شود، افزود: در شهریه مدارس غیردولتی، شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه به صورت جداگانه اعلام می‌شود؛ حداکثر ساعات اوقات فراغت در دوره ابتدایی ۶ ساعت، در دوره متوسطه اول ۸ ساعت، در دوره متوسطه دوم ۷ ساعت و هنرستان‌ها ۲ تا ۵ ساعت است.

وی با تأکید بر اینکه امسال هیچ معلمی با تحصیلات غیرمرتبط در مدارس غیردولتی تدریس نخواهد کرد، گفت: ۳۶۰ ساعت دوره آموزشی برای معلمان مدارس غیردولتی پیش‌بینی کرده‌ایم و این آموزش‌ها در شهریه مدارس غیردولتی تاثیرگذار است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه ۷ ماه بررسی کارشناسی برای تصویب الگوی شهریه مدارس غیردولتی صورت گرفته است، گفت: این الگو دارای شاخص‌های متعددی اعم از وضعیت نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و برنامه‌های آموزشی است.

وی به شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: شهریه مدارس غیردولتی از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان است؛ این شهریه متناسب با هر دوره تحصیلی، برنامه آموزشی و هر مدرسه است و تا ۳۸ درصد شهریه می‌تواند با مجوز به عنوان شهریه فوق برنامه اخذ شود.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی از اول مهر است و شامل شهریه فعالیت‌های تابستانی امسال نمی‌شود، اظهار کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم شهریه مدارس غیردولتی را در سامانه مشارکت‌ها مشاهده کنند و همچنین شهریه مدرسه با م‍ُهر اداره آموزش و پرورش در تابلوی اعلانات مدرسه نصب می‌شود؛ نکته دیگر اینکه یک نسخه الکترونیکی از قرارداد شهریه منعقد شده بین مؤسس و والدین در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

محمودزاده با اشاره به اینکه مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها باید نظارت جدی و گسترده بر فعالیت مدارس غیردولتی داشته باشند، افزود: مدارس غیردولتی فاقد ابلاغ شهریه امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا را ندارند و باید سریعاً اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی که هنوز شهریه‌شان را اعلام نکردند، یک هفته کاری از امروز اجازه داده می‌شود تا شهریه را بارگذاری کنند وگرنه شهریه برای آنها همان شهریه سال گذشته‌شان لحاظ می‌شود.

وی درباره آموزش زبان در مدارس غیردولتی بیان کرد: زبان در مدارس غیردولتی دو نوع است؛ یک نوع آموزش زبان خارجی است که در کتاب درسی است و اقدامات تقویتی و مکمل آن، فعالیت مدرسه‌ای است ولی اگر آموزش یک زبان است باید با هماهنگی یک آموزشگاه باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها