کد خبر: ۵۲۷۱۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۰۴ تير ۱۴۰۲
انتخاب فردی که در جریان التهابات سال گذشته حامی اغتشاشگران بود؛ به عنوان رییس اتاق بازرگانی ، حواشی و اعتراضات متعددی را در پی داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، انتخاب فردی که در جریان التهابات سال گذشته حامی اغتشاشگران بود؛ به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران، حواشی و اعتراضات متعددی را در پی داشته است.

ماجرا از این قرار است که در انتخابات اتاق بازرگانی ایران که هفته پیش برگزار شد؛ حسین سلاح‌ورزی از اعضای اتاق بازرگانی خرم‌آباد به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران برگزیده شد.

همراهی‌ علنی سلاح‌ورزی با جریان‌های ضدانقلاب هدایت شده از سوی آن سوی مرزها و حمایت از اغتشاشگران غائله «زن، زندگی، آزادی»، باعث شد تا هواداران و دلسوزان جریان انقلاب اسلامی نسبت به مسئولیت گرفتن چنین افرادی معترض شوند.

از طرفی برخی اعضای اتاق بازرگانی و کارشناسان مرتبط با این حوزه، از رد صلاحیت سلاح‌ورزی توسط وزارت اطلاعات برای این انتخابات، به دلایلی غیر از مسائل سیاسی خبر می‌دهند؛ با این حال مشخص نیست که معاونت حقوقی اتاق بازرگانی در این باره ادعا کرده که صرفا نامه مکتوبی از طرف حراست وزارت صمت دریافت کرده و نظر حراست وزارت صمت در این خصوص لازم الاجرا نیست.

چگونه حامی اغتشاشگران کرسی ریاست اتاق بازرگانی ایران را تصاحب کرد؟!

افزون بر این یک عضو سابق اتاق بازرگانی مشهد می‌گوید که انتخاب آقای سلاح‌ورزی در خود اتاق بازرگانی خرم آباد دارای اشکال است و به نظر می‌رسد که نحوه انتخابات برگزار شده در این شهر با آیین‌نامه این اتاق مغایرت دارد که در این صورت سلاح‌ورزی نمی‌توانسته است در انتخابات هفته گذشته نیز شرکت کند.

روی هم رفته کسی که از ارزش‌های مد نظر غرب حمایت می‌کند و انتخاب وی دارای شائبه‌های متعددی است؛ یقینا در جایگاه ریاست مهمترین نهاد صنفی اقتصادی در کشور دنبال کننده ارزش‌های انقلاب اسلامی نیست و با نگاهی لیبرال به عرصه بازرگانی و اقتصاد می‌نگرد.

چگونه حامی اغتشاشگران کرسی ریاست اتاق بازرگانی ایران را تصاحب کرد؟!

برای همین در صورت قطعی شدن ریاست سلاح‌ورزی، نباید انتظار داشت تا روند برچیده شدن بساط لیبرالیسم از اقتصاد کشور در دولت سیزدهم تکمیل شود و به جای آن باید همچنان شاهد یکه‌تازی‌های کلان سرمایه‌داران در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشور بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها