کد خبر: ۵۲۷۱۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۴ تير ۱۴۰۲
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به بررسی محورهای خدمات حمل و نقل به زائران اربعین در عراق، گفت: ایران آمادگی خود را برای جابجایی زائران اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سید سجاد انوشهبا اشاره به نشستی که با سفیر ایران در عراق و مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت کشور در قرارگاه حمل و نقل اربعین برگزار شد، افزود: در این نشست محورهای ارائه خدمات حمل و نقل به زائران اربعین بررسی و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توافق صورت گرفته با معاون وزیر کشور عراق و با توجه به نیاز این کشور جهت ورود ناوگان ایرانی به منظور جابجایی زائران در محورهای تعریف شده ، آمادگی این وجود دارد تا با هماهنگی سفارت نسبت به تأمین ناوگان مورد نیاز اقدام شود.

تشکیل قرارگاه‌های استانی اربعین میان استان‌های مرزی

وی افزود: همچنین به منظور خدمات دهی هرچه بهتر لازم است تا با تشکیل قرارگاه‌های استانی اربعین میان استان‌های مرزی دخیل در کشور عراق با هماهنگی هرچه بیشتر مقدمات این رویداد بزرگ را فراهم کرد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این خصوص همراهی و هماهنگی مسئولین استان‌های مرتبط با عملیات انتقال زوار در خاک عراق امری مهم و ضروری است که مقرر شد آقای آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.  

انوشه اظهار کرد: در این نشست چالش‌ها پیش رو در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائران حسینی در داخل خاک عراق از مرز هدف، مورد بررسی قرار گرفت.

آمادگی بیش از ۵۰ سازمان حمل و نقل مسافر و اتوبوسرانی‌های شهری کشور برای اربعین ۱۴۰۲

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیان کرد: در خصوص جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران، خسروی، چذابه، شلمچه، باشماق، تمرچین و خاک عراق، همزمان با اربعین سالار شهیدان کربلا در نیمه دوم مردادماه و شهریورماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۵۰ سازمان حمل و نقل مسافر و اتوبوسرانی‌های شهری کشور با بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای ایران و عراق آماده ارائه خدمات به زوار اربعین سراسر کشور خواهند بود.

به گفته معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این نشست با حضور محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در کربلا و سرکنسول های سفارت ایران در کربلا و نجف اشرف و مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت کشور در قرارگاه حمل و نقل اربعین و لشگری مشاور رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها