کد خبر: ۵۲۷۱۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۰۵ تير ۱۴۰۲
اژه‌ای در همایش سراسری قوه قضاییه مطرح کرد؛
رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه با کمک، همراهی و پیش قدمی دولت ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد را شناسایی و برای دولت ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، همایش سراسری قوه قضائیه صبح دوشنبه، ۵ تیر ماه با حضور سران قوا و مسئولان عالی قضائی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

صلح و سازش با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف به ۴۳ درصد رسید

رئیس عدلیه در این مراسم بیان کرد: صلح و سازش با تلاش وافر مرکز توسعه حل اختلاف به ۴۳ درصد رسید. با پویش‌های مختلف فرهنگ گذشت و صلح و سازش توسعه پیدا کرد. ۵۵۱ نفر از افرادی که حکم قصاص قطعی داشتند و قرار بر اجرای حکم آن‌ها بود، صاحبان حق از حقشان گذشتند و افراد به خانواده‌شان برگشتند.

شناسایی ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد / با اعلام گلوگاه‌های فساد آقای رئیسی تقدیر و تشکر کردند

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به موضوع بازرسی کل کشور با وظیفه بسیار سنگین بر نظارت بر حسن اجرای قوانین گفت: قوه قضائیه با کمک، همراهی و پیش قدمی دولت ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد را شناسایی و برای دولت ارسال کرد. در مقاطعی بود که وقتی گزارشی از سوی سازمان بازرسی می‌رفت دولت‌ها برافروخته می‌شدند، اما با اعلام گلوگاه‌های فساد از سوی این سازمان آقای رئیسی تقدیر و تشکر کردند.

افزایش ۱۲۰ درصدی در رسیدگی به موضوع حقوق عامه

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در مورد مساله صیانت و احیای حقوق عامه دادستان کل کشور و دادستان‌های ما افزایش ۱۲۰ درصدی در رسیدگی به حقوق عامه داشتند.

دادگستری‌های ما علاوه بر پرونده‌های معمول خود بیست و چند هزار پرونده اغتشاشات را هم مورد رسیدگی قرار دادند. در سال گذشته نزدیک به ۹۸ هزار نفر از افرادی که در زندان مانده بودند و دشمن دنبال سوژه سازی برای آن‌ها بود با عفو مقام معظم رهبری بخشیده شدند و سوژه از دشمن گرفته شد.

در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم. یکی از مسائل پیش بینی شده در این سند تعامل با قوای دیگر بود. جلسات متعدد با سران قوا، کمیسیون‌ها، نمایندگان، فراکسیون‌ها و وزرا داشتیم. در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت. در سال گذشته به دلیل شرایطی که در پاییز به وجود آمد ورودی پرونده‌های ما بیش از ۴ درصد افزایش پیدا کرد اما رسیدگی‌های ما با سرعت و اتقان بیشتری انجام شد. فشار فوق العاده زیادی روی دوش دستگاه قضائی بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها