کد خبر: ۵۲۷۲۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۰۶ تير ۱۴۰۲
رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه دنیا به وقوع جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده، بار دیگر ادعا کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، فوراً به جنگ روسیه و اوکراین خاتمه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعاهای مضحک خود درباره وضعیت بحرانی در جهان، مدعی شد که دنیا به وقوع جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده است.

ترامپ شامگاه دوشنبه طی سخنرانی انتخاباتی در جمع حامیان خود در ایالت میشیگان مدعی شد: «من تنها کسی هستم که... اینطور بگویم، من از جنگ جهانی سوم جلوگیری خواهم کرد و ما بسیار به وقوع آن نزدیک شده‌ایم».

وی با بیان اینکه جلوگیری از وقوع جنگ جهانی فقط شروع دستورکار او در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است، ادعا کرد: «وقتی من رئیس‌جمهور چهل‌وهفتم آمریکا شوم، حتی قبل از اینکه وارد دفتر کار بشوم، جنگ روسیه و اوکراین را پایان می‌دهم».

این تاجر و سیاستمدار آمریکایی که با پرونده‌های کیفری متعددی در دادگاه مواجه است، با تکرار ادعای توانایی خود برای پایان دادن به جنگ اوکراین، با لحنی تأسف‌بار گفت: «در عرض ۲۴ ساعت این کار را انجام می‌دهم، این واقعا کار سختی نیست! بلکه در مقایسه با موارد دیگر، کار ساده‌ای است».

ترامپ دلیل ادعای خود برای حل سریع این بحران و مناقشه مسکو-کی‌یف را آگاهی و شناخت خوب خود از «ولودیمر زلنسکی» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور اوکراین و روسیه توصیف کرده و مدعی است که شرایط را به خوبی درک می‌کند.

وی پیش از این نیز با بیان اینکه دستیابی به آتش‌بس در اوکراین آسان است، بارها مدعی شده بود که اگر اکنون رئیس جمهور آمریکا بود این جنگ هرگز رخ نمی‌داد.

ترامپ در حالی برنامه‌های خود را برای بعد از پیروزی در انتخابات ارائه می‌دهد که او در جریان دو پرونده کیفری (پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن و سوءمدیریت اسناد محرمانه)، با ۷۱ مورد اتهام جرم مواجه است که می‌تواند تا ۳۹ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

با این حال، از نظر قانون اساسی ایالات متحده، منعی برای حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از زندان یا به عنوان یک مجرم وجود ندارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها