کد خبر: ۵۲۷۳۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۰ تير ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مصوبه مربوط به نظارت بر انتخابات رئیس اتاق بازرگانی تصریح شده که باید استعلامات مراجع اطلاعاتی و امنیتی درباره کاندیداهای انتخابات ریاست مثبت باشد.

به گزارش پایگاه خبری 598، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر صمت و آقای سلاح ورزی رئیس فعلی اتاق بازرگانی داشتیم آقای سلاح ورزی نامه استعلامات را برای انتخاب رئیس اتاق بازرگانی به من نشان داد.

وی افزود: در این نامه که توسط حراست وزارت صمت تهیه و تنظیم شده بود نظر مراجع امنیتی و اطلاعاتی درباره صلاحیت کاندیداهای انتخاب رئیس اتاق بازرگانی آمده بود و استعلام منفی اعلام شده بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ما در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر صمت بر رعایت مر قانون در انتخاب رئیس اتاق بازرگانی تاکید کردیم و در مصوبه شورای عالی مربوط به نظارت بر انتخابات رئیس اتاق بازرگانی تصریح شده که باید استعلامات مراجع اطلاعاتی و امنیتی درباره کاندیداهای انتخابات ریاست اتاق بازرگانی مثبت باشد.

دهمین دوره انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که ۲۸ خرداد برگزار شد واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت زیرا با وجود اینکه صلاحیت حسین سلاح‌ورزی که در این انتخابات به عنوان رئیس انتخاب شده بود، توسط وزارت اطلاعات، تایید نشده بود و این فرد به‌صورت قانونی اجازه شرکت در انتخابات هیأت رئیسه اتاق را نداشت، اما انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران با نادیده گرفتن نتیجه استعلام، انتخابات اتاق بازرگانی ایران را با حضور این فرد ردصلاحیت شده برگزار کرد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها