کد خبر: ۵۲۷۴۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۲ تير ۱۴۰۲
مدیر حوزه‌های علمیه:
مدیر حوزه‌های علمیه از قم به‌عنوان بین‌المللی‌ترین شهر جهان اسلام نام برد و گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار طلبه ایرانی از دورترین نقاط کشور همراه با خانواده در قم مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند و ده‌ها هزار طلبه از ۱۳۰ کشور جهان همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار سردار محمدرضا حیدری فرمانده انتظامی استان قم، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت به فرمانده و معاونین انتظامی استان قم در سخنانی اظهار کرد: خدمت در قم یک خدمت بسیار متفاوت با سایر نقاط کشور است.
 
وی اضافه کرد: قم، خاستگاه انقلاب و بین المللی‌ترین شهر نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام است به طوری که ده‌ها هزار نفر طلاب ایرانی از سراسر کشور و غیرایرانی از سراسر دنیا همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند.
 
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به دیدار‌های متعدد با مسئولین نظام که به قم سفر می‌کنند، افزود: در این دیدار‌ها از مسئولین می‌خواهم که به قم نگاه ویژه‌ای داشته باشد، نه اینکه نگاه تبعیضی نسبت به شهر‌های کشور داشته باشند، خیر، بلکه نگاه ویژه به قم در واقع نگاه ویژه به ایران اسلامی و جامعه بین المللی و همه جهان است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: نگاه ملی و فراملی از این جهت که هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار طلبه ایرانی از دورترین نقاط کشور همراه با خانواده در قم مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند و ده‌ها هزار طلبه از قریب به ۱۳۰ کشور جهان همراه با خانواده در این شهر که خاستگاه انقلاب اسلامی است، زندگی می‌کنند. کدام شهر ایران و جهان چنین ویژگی دارد؟
 
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، رسالت مهم و خطیر نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی را خطاب قرار داد و گفت: وجود نیروی نظامی و انتظامی انقلابی، متعهد و ولایت مدار از امتیازات برجسته نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که نیروی انتظامی با مأموریت‌های متعدد، نزدیکی و تعامل بیشتری با متن جامعه دارد، لذا مردمداری و رسیدگی به مشکلات و دغدعه‌های مردم یکی از موهباتی است که خداوند متعال برای تک تک نفرات این نیروی ارزشی قرار داده است، لذا باید قدر این فرصت‌های خدمت به مردم را بدانیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بُعد اجتماعی و فرهنگی عملکرد نیروی انتظامی و وجود شرایط سخت، گفت: امروز بسیاری از دستگاه‌ها باید برای نهادینه سازی فرهنگ و مسائل اجتماعی در کنار نیروی انتظامی باشند و ما به عنوان حوزه علمیه آمادگی داریم، همچون گذشته در عرصه‌های مختلف علمی، دانشی، تبلیغی، بصیرتی و معرفتی در کنار نیروی انتظامی باشیم.
 
عضو فق‌های شورای نگهبان در بخش پایانی سخنان خود، معیشت پرسنل نیرو‌های نظامی و انتظامی را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولان و دست اندرکاران کشور باید نسبت به معیشت نیرو‌های نظامی و انتظامی همچنین فرهنگیان نگاه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که تأمین زندگی این قشر زحمت کش، آثار و برکات ارزشمندی به همراه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها