کد خبر: ۵۲۷۴۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۳ تير ۱۴۰۲
پلیس قبرس ادعای موساد درباره طرح ناکام سوءقصد علیه صهیونیست‌ها را تکذیب کرد
به گزارش پایگاه خبری 598، چهارم تیرماه امسال بود که برخی رسانه‌ها بدون ارائه جزئیات یا مدرکی، مدعی شدند عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه افراد یهودی در خاک قبرس لو رفته و خنثی شده است. همین موضوع باعث شد رسانه‌های رژیم صهیونیستی با تولید اخبار دروغ، مدعی شوند موساد مغز متفکر و رئیس یک هسته تروریستی را که قصد هدف قرار دادن یک بازرگان صهیونیستی در خاک قبرس را داشته، شناسایی و دستگیر کرده است.
 
در همین رابطه روزنامه عبری‌زبان جروزالم پست، مدعی شد موساد فردی به نام «یوسف شهبازی‌عباسعلی‌لو» را که قصد ترور صهیونیست‌ها در قبرس را داشت، شناسایی کرده و در ادامه او را از ایران ربوده است. رسانه‌های صهیونیستی به نقل از موساد اعلام کردند بر اساس اعترافاتی که یوسف شهبازی داشته، موساد توانسته است عملیات ایران علیه افراد مرتبط با اسرائیل را شناسایی و خنثی کند.
 
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل از حمله ایران به اهداف صهیونیستی در قبرس جلوگیری کرد.
 
در ویدئویی هم که موساد از اعترافات فرد مورد اشاره منتشر کرده، او می‌گوید مقام‌های سپاه به او گفته بودند در قبرس افرادی هستند که با سپاه کار می‌کنند و او می‌تواند با آنها همکاری کند. موساد مدعی است پس از بازجویی از این شخص و شناسایی جزئیات نقشه سوءقصد او و همدستانش، مقامات قبرس را مطلع کرده و آنها موفق به دستگیری اغلب اعضای گروه و خنثی کردن طرح ترور شده‌اند.
 
ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر شناسایی و بازداشت فردی که قصد داشت در قبرس عملیاتی را علیه افراد مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام دهد درحالی است که بنا بر گزارش مشرق، براساس اسناد و اطلاعات به دست‌آمده، برخلاف ادعای اسرائیل و اظهارات عجیب فرد مذکور مبنی بر حضور در قبرس برای اجرای عملیات، «یوسف شهبازی‌عباسعلی‌لو» در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت قانونی کشور را به مقصد آذربایجان ترک کرده است. این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند یوسف شهبازی به واسطه ترکیه از ایران به قبرس در تردد بوده و سرویس اطلاعاتی اسرائیل هشداری را هم برای مقامات ترکیه ارسال کرده است.
 
پلیس قبرس تکذیب کرد
جدا از اینکه فردی که اسرائیل مدعی است قصد حمله به یک بازرگان صهیونیست را داشته و در ایران بازداشت‌شده، اردیبهشت‌ماه ایران را به مقصد آذربایجان ترک کرده بود، در روزهای اخیر نیز پلیس قبرس با صدور بیانیه‌ای تمام ادعای موساد و صهیونیست‌ها مبنی بر طرح ایران برای حمله به مرتبطان با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده است.
 
در همین رابطه پلیس قبرس با صدور اطلاعیه‌ای ادعای سرویس جاسوسی و تروریستی رژیم صهیونیستی درباره طرح ناکام حمله ایران به صهیونیست‌ها در قبرس را تکذیب کرد.
 
در اطلاعیه مورد اشاره که توسط رسانه‌های قبرسی منتشر شده، پلیس قبرس شمالی به صراحت اعلام کرد ادعای طرح سوءقصد به صهیونیست‌ها را رد می‌کند. همچنین در اطلاعیه پلیس قبرس شمالی آمده است که ادعای موساد درحالی است که پلیس و مقامات قبرس جنوبی نیز چنین اقدامی را رد می‌کنند.
 
از یدالله خدمتی تا یوسف شهبازی
البته این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود از ایران، مدعی دستگیری و اخذ اعترافات از نیروهای امنیتی و نظامی ایران می‌شود. خرداد ماه سال قبل بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی و شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین اعلام کردند موساد یک مقام ارشد سپاه با نام یدالله خدمتی را در داخل ایران بازداشت و اقدام به بازجویی از او کرده است. 
 
اما چند روز بعد مشخص شد فردی که صهیونیست‌ها از او تحت عنوان مقام ارشد سپاه یاد می‌کنند، یکی از نیروهای جهادی وابسته به سپاه است که توسط اراذل و اوباش ربوده و به اطراف تهران برده می‌شود و در آنجا وی را با تهدید و شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی می‌کنند، به طوری که مجبور به بیان مطالبی می‌شود که حتی در حوزه کاری و تخصصی او نیز نبوده است.
 
بنا بر گزارش ایرنا، در همان ایام پس از آنکه فیلم و اعتراف اجباری از فرد مورد نظر اخذ می‌شود، تیم ربایش متشکل از اراذل و اوباش قصد فرار از مرزهای کشور را داشتند که در رصد اطلاعاتی قرار می‌گیرند و در عملیاتی مشترک توسط سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بازداشت می‌شوند. همچنین علاوه بر کشف محل اختفای سلاح‌ها و بازیابی پیام‌های ردوبدل شده میان اعضای تیم با سرپل ارتباطی آنها در موساد، افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در عملیات سایبری دیگری در تور اطلاعاتی ایران قرار می‌گیرد.
 
اما چه عاملی باعث می‌شود رژیم صهیونیستی دست به طراحی چنین سناریوهایی بزند؟ در طول ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی روزهای پرالتهابی را گذرانده که باعث شده بیش از پیش تحت فشار صهیونیست‌های ساکن در سرزمین‌ اشغالی قرار گیرد. ضربه‌های متعدد مقاومت فلسطین از یک سو و اتفاقاتی که در چند وقت اخیر امنیت این رژیم را نشانه گرفته از سوی دیگر، اسرائیل را وادار کرده برای بازیابی و ترمیم چهره دستگاه امنیتی خود، دست به سناریو‌سازی بزند.
 
در همین رابطه می‌توان به مرگ مشکوک یک افسر بلندپایه موساد در ایتالیا اشاره کرد که در حال انجام ماموریت ضدایرانی بود. گرچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی ابتدا با تکذیب فعالیت‌های شیمونی مدعی شدند او بازنشسته سرویس جاسوسی موساد بوده، اما چند روز بعد رسانه‌های ایتالیایی از این موضوع پرده برداشتند که مامور موساد که در آب‌های ایتالیا غرق‌ شد، در حال انجام ماموریتی علیه جمهوری اسلامی بود.
 
13 خرداد ماه امسال بود که روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا نوشت: کارکنان موساد و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایتالیا که هفته پیش قایق‌شان در شمال ایتالیا واژگون شد، در ماموریتی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح‌های پیشرفته همکاری می‌کردند.
 
این روزنامه ایتالیایی گزارش داد مامور موساد با ۲۲ نفر دیگر سوار قایق بودند و غیر از او، 2 مامور اطلاعاتی ایتالیا نیز غرق شدند. لارپوبلیکا همچنین نوشت: عملیات مشترک ماموران اطلاعاتی سوار بر قایق زمانی فاش شد که قایق غرق شده بود، البته روزنامه عبری زبان اورشلیم‌ پست نیز نوشت: ۱۳ نفر از ۲۱ مامور اطلاعاتی سوار بر قایق واژگون‌شده اعضای موساد بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها