کد خبر: ۵۲۷۵۰۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۱۴ تير ۱۴۰۲
با انتشار خبر سفیر شدن خانم معصومه آباد به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند شایعات، انتقادات و یا گاهی دروغ هایی علیه ایشان مطرح شده است، میخواهم در این مطلب به بخشی از سوابق ایشان و شایعات بپردازیم.معصومه آباد کسی است که نمی توان سابقه ایشان را فقط محدود به کارشناس مامایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از جهان نيوز، یک کارشناس و فعال رسانه در رشته توییتی به حواشی پیش آمده پیرامون معرفی خانم معصومه آباد به عنوان سفیر ایران در فنلاند پرداخته است که در ادامه می اید:
 
با انتشار خبر سفیر شدن خانم معصومه آباد به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند شایعات، انتقادات و یا گاهی دروغ هایی علیه ایشان مطرح شده است، میخواهم در این مطلب به بخشی از سوابق ایشان و شایعات بپردازم.
 
به عنوان مثال : خانم حمیرا ریگی که از بانوان اهل سنت سیستان و بلوچستان هستند. در دولت روحانی فرماندار قصر قند بودند و از مشاور مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان به سفیری برونئی رسید! البته که اسم آوردن از اهل سنت ربطی به ماجرا ندارد و طبق فتوای رهبری مورد احترام هستند. اما...
 
 
اما مگر فرمانداری و مشاور بهزیستی بودن حمیرا ریگی به قول خودتان معیاری برای امورخارجه است؟ یا باید این نگاه را داشته باشیم که شاید واقعا این بانوان توانایی چنین ماموریت هایی را دارند؟ (که اصل داشتن توانایی است) مورد دیگری هم مثال میزنم.
 
خانم فروزنده ودیعتی که تا این لحظه که این مطلب را مینویسم یک صفحه ویکی پدیا از ایشان پیدا نکردم. (شاید هم گوگل ما خراب است!) اوج رزومه ایشان سخنرانی در سازمان ملل و موضع گرفتن علیه کلمه خلیج عربی بود که خانم آباد صدبرابرش را دارد! (برویم یک مورد دیگر هم ببینیم.)
 


 
خانم پروین فرشچی که سابقه خوبی در حوزه محیط زیست داشت؛ توسط عیسی کلانتری غربگرا برکنار شد و سپس با پیشنهاد جواد ظریف به عنوان سفیر ایران در فنلاند معرفی شد. خب باید بگویم محیط زیست چه ربطی به سفارت دارد؟ (این مثالهارا برای تقویت حافظه تاریخی میگویم) حالا چه شده؟
 


 
حالا در دولت رئیسی شیطنت روزنامه های اصلاح طلب که در ماجرای اغتشاشات هم کم به امنیت روانی جامعه آسیب نرساندند و با آن ها برخوردی نشد هم به کمک تخریب افکار عمومی آمدند که اعتماد و هم میهن فقط بخشی از آنان اند! ازکجا ارتزاق میکنند که هرروز وقیح تر میشوند؟ بازمی‌پرسم، با چه هدفی؟
 


 
این شیطنت های اصلاحات و متلک‌های فریدون مجلسی حامی برجام در حالی‌ است که اینترنشنال و صدای آمریکا هم با همین تیترها، روی افکار مخاطب های خودشان فعالیت میکنند! چرا؟ (جلوتر به ماجرای املاک نجومی اشاره میکنم!)
 
دولت رئیسی به مظلومیتی رسیده است که با وجود این همه قرارداد بین المللی و فهم زبان دنیا و یاد دادن آن به دولت های لیبرال باید از امثال فریدون مجلسی که گشایش در کشور رو مثل ظریف و همتی و روحانی در fatf میدید، متلک بشنوه! حالا اهمیت این موضوع کجاست و چرا گفتم؟
 


 
در مورد امثال فریدون مجلسی گفتم تا وقتی سوابق را میگویم خودتان سبک و سنگین کنید و ببینید اینگونه که تیتر میزنند و روایت میکنند نیست! سوابق خانم آباد حداقل به گونه ایست که بشود یک ویکی پدیای خوب از آن ساخت حالا که بامن همراه بودید برویم ببینیم خانم معصومه آباد کیست و چه کارهایی کرده است.
 
معصومه آباد متولد ۱۴ شهریور شهر آبادان است که دوران متوسطه خودش را در آبادان سپری کرد و با شروع جنگ تحمیلی مصادف شد. فعالیت های امدادی او از همان شروع جنگ و با ماموریت انتقال نیروهای پرورشگاه به بیرون شهر آغاز شد.
 
درمسیر برگشت همین اولین ماموریت او انتقال ۱۲۰ نوزاد شیرخوار به خارج از آبادان بود که به همراه سه زن دیگر به نام های فاطمه ناهیدی، شمسی (مریم) بهرامی و حلیمه آزموده اسیر بعثی های عراق شدند. حالا اینکه میگوید فقط امدادگر بوده بی انصافی است!
 
پس از اسارات به زندان الرشید عراق منتقل شدند و پس از ۲ سال مفقود الاثری در این زندان و استخبارات عراق و اعتصاب غذای ۲۲ روزه، به ارودگاه موصل و عنبر انتقال پیدا کرد. (میدانید که اسارت خانم های ایرانی چقدر سخت است)
 
در تاریخ ۱۰ بهمن سال ۶۶ هم از طریق ترکیه به ایران منتقل شدند. بعد از آزادی و تحمل این همه سختی معصومه آباد برخلاف خیلی ها ازاسارتش سواستفاده نکرد و به آبادان بازگشت و تحصیلات خودش را کامل کرد و فارغ التحصیل دانشگاه شهید چمران در رشته مامایی شد.
 
پس از دوران آزمایشی توانست در خیابان فرصت تهران درمانگاهی برای بیماران و مجروحانی که نیاز به بستری نداشتند تاسیس کند و همزمان نیز در بیمارستان نجمیه فعالیت داشت. یعنی هم مدیریت جهادی داشتند هم به پزشکی میپرداختند.
 
و اما زندگی در انگلستان ؛ رفتن ایشان به انگلیس هم از این قرار است که پس از پایان جنگ تحمیلی و اتمام تحصیلاتشان در مقطع کارشناسی ارشد، ایشان بصورت خانوادگی برای ماموریت همسرش و از طریق وزارت نفت به انگلستان عازم شدند.
 
در طول مدت اقامت در انگلستان در کانون توحید که مخصوص فعالیت های دانشجویان خارج از کشور بود فعالیت های فرهنگی داشت و آشنایی خوبی هم به مرکز اسلامی و مدیریت آقای اراکی پیدا کرده بود.
 
پس از اتمام ماموریت همسرش و طی دوره های دکتری با (هزینه های شخصی) در رشته جنین شناسی به ایران بازگشت و در رشته دکتری بهداشت باروری به ادامه تحصیل و فعالیت هایش در بیمارستان نجمیه پرداخت.
 
واما بعد از برگشت به ایران؛ ثبت مرکز فرهنگی هنری بروج اولین اقدامات فرهنگی او پس از بازگشت به ایران بود. سال ۱۳۹۲وارد همکاری با گروه های حمایت از زنان شد تا بتواند کمک خوبی به توانمندسازی وارتقای سلامت زنان داشته باشد وحضور چشمیگری در کنفرانسهای بین المللی خصوصا سوئیس داشت.
 
بخاطر علاقه‌‌ای که به خدمت به کودکان بی سرپرست داشت مجموعه‌ی خیره طلیعه مهرطاها را تاسیس کرد تا کودکانی که از حضانت دولت خارج می شوند را با همکاری بهزیستی پرورش داده و به خانواده‌های توانمند سپرد. این مجموعه هنوز هم فعال است و بهترین مرکز فرزند خواندگی می باشد.
 
بعد از این کارها خانم معصومه آباد با انتخابات شوراها وارد عرصه سیاست شد و به عضویت شورای شهر تهران در آمد. پس از سیاست های جامعه نیز تجربه های خوبی بدست آورد و در همان هفته اول طرح هویت محله برای ۳۸۴ محله شهر تهران آماده و تصویب کرد.
 
سالم سازی معابر برای معلولین و جانبازان، شهر دوسدار سالمند، شهر دوسدار کودک و مسائل اختصاصی توانمندسازی زنان، پارک ویژه بانوان، تاکسی بیسیم بانوان و امکانات اختصاصی خانم ها را پیگیری، دفاع و تصویب کرد. تمامی این موارد خدمات عمومی هستند که فکر کنم تا حالا نمیدونستید.
 
کمیته ایمنی نیز از ابتکارات خانم معصومه آباد در شورای شهر بود که استاندارهای ساختمان بلندمرتبه و ... را به مرحله تصویب و اجرا رساند. پیگیری حقوق شهدای آتش نشان ها نیز از خدمات مهم ایشان بود.
 
تمام تجربیات خانم آباد در عرصه دیپلماسی شهری به رویداد های بین المللی مثل متروپلیس برده شد و در کنفرانس های سیدنی و تورنتو، جاکارتا، سئول پکن هند و ...حضور قابل توجه و مثبتی به عنوان دیپلماتیک شهری داشت. توجه کنید! تمام این افتخارات توسط یک بانوی ایرانی شکل گرفت.
 
پس از آن حاشیه ها شروع شد؛ در سال پایانی شورای شهر، ماجرای املاک نجومی و اتهامات علیه او توسط آقای ی.س شروع شد که توسط خانم آباد تکذیب شد و توسط رسانه هایی مثل آمدنیوز مورد حمله رسانه ای قرار گرفتند. پس از بررسی های قضائی، خانم آباد تبرئه و مصون از جرم در این پرونده شدند.
 
سازمان قضائی نیروهای مسلح در پرونده‌ی‌یاس و ملک زعفرانیه نیز ایشان را تبرئه کردند و مجرم شناخته نشدند. تاریخ مصرف این اخبار گذشته است اما هنوز ایشان میتواند علیه تهمت زنندگان شکایت داشته باشد. متاسفانه حافظه های ضعیفی داریم که اجازه میدهیم دوباره از رسانه های فیک دروغ بشنویم.
 
پس از عبور از حواشی، ایشان به شورای عالی استان ها وارد شدند که طرح ‌های شهری و روستایی خوبی را به عنوان معاونت پارلمانی و حقوقی این سازمان را پیگیری کردند. که کماکان نیز فعالیت های فرهنگی ذکر شده به قوت خود باقیست.
 
با شروع دولت رئیسی و حجم زیاد کنفرانس ها و جلساتی که برگزار میشد و نیاز امورخارجه به یک بانوی کاربلد و با تجربه به عنوان سخنران ایشان در این جلسات حضور پیدا میکردند.
 
پس از مدتی از فعالیت های ایشان در وزارت امور خارجه و قدرت اداره و مدیریت ایشون پیشنهاد سفیر شدن ایشون در یکی از کشورهای اروپایی مطرح میشه و ایشان بعد از مدتی به عنوان سفیر انتخاب می‌شوند....
 
حالا اینکه اینقدر سطح تحلیل خودتان پایین آوردید و ایشان را فقط یک دکتر مامایی معرفی میکنید اوج بی انصافی است، وگرنه همه میدانیم که این حجم از سوابق قطعا از عهده هرکسی برنمی آید. حتی خیلی از منتقدین نیز همینطوری به پست و مقام رسیدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها