کد خبر: ۵۲۷۵۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۵ تير ۱۴۰۲
طبق گزارش‌ها، رئیس گروه نظامی واگنر که به بلاروس تبعید شده، در شهر سن پترزبورگ روسیه در حین جمع‌آوری تسلیحاتش دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر که ماه گذشته میلادی در پی شورش مسلحانه علیه ساختار نظامی روسیه که با میانجیگری بلاروس پایان یافت، به این کشور رفته بود، به روسیه بازگشته تا سلاح‌های خود از جمله یک اسلحه دستی شخصی‌سازی شده را جمع‌آوری کند.

به نوشته روزنامه انگلیسی «تلگراف»، پریگوژین که قرار بود طبق توافق پایان شورش مسلحانه، به بلاروس برود با جت شخصی‌اش در حال رفت‌وآمد بین دو شهر بزرگ بلاروس و روسیه دیده شده است.

«فونتانکا» سایت خبری معتبر درسن پترزبورگ گزارش داده به عنوان بخشی از این توافق همه اتهامات علیه این تاجر لغو شد و بازگرداندن سلاح‌ها و پول‌های ضبط شده در زمان حمله پلیس به دفاتر او را به همراه داشت.

سه‌شنبه عصر خودروی متعلق به پریگوژین دیده شده که مقابل دفتر بازپرس در مرکز سن پترزبورگ متوقف شده و رئیس گروه واگنر و دستیارانش تسلیحات در داخل آن قرار داده‌اند.

این رسانه پیش‌تر گزارش داد مقام‌های محلی همچنین ۱۰ میلیارد روبل (۸۷ میلیون پوند) پول نقد را هفته گذشته به وی بازگرداندند. پلیس این مقدار زیاد پول نقد را در دو مینی ون پارک شده در دو هتل لوکس محلی کشف کرده بود.

مقام‌های کرملین رفع اتهامات علیه پریگوژین را تایید کرده‌اند، اما درباره اموال و پول‌های توقیف شده، اظهارنظر نکردند.

در حال حاضر پرسش‌هایی درباره سرنوشت پریگوژین مطرح است؛ اینکه آیا شکراب شدن رابطه میان او و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و مقام‌های ارشد نظامی نظیر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه به دلیل تهدید کردن این مقام‌ها، پریگوژین را گرفتار عواقب جدی خواهد کرد یا خیر.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دوشنبه به تشریح دلیل شکست شورش گروه نظامی خصوصی واگنر در یک نشست خبری پرداخت و گفت دلیل شکست این توطئه برای بی‌ثبات کردن روسیه این بود که نظامیان ارتش روسیه به سوگند و وظایف نظامی‌شان پایبند ماندند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس جمعه در یک سخنرانی از شبه‌نظامیان واگنر درخواست کرد تا ارتش بلاروس را تحت آموزش نظامی قرار دهند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها