کد خبر: ۵۲۷۵۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۱۵ تير ۱۴۰۲
وزیر کشور فرانسه اعلام کرد در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور در پی قتل نوجوان ۱۷ ساله، چهار هزار نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه در جریان یک جلسه استماع در سنا اعلام کرد پلیس فرانسه و ژاندارمری در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور در اعتراض به قتل نوجوان ۱۷ ساله، چهار هزار نفر را بازداشت کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، وزیر کشور فرانسه گفته ۱۰ درصد از معترضانی که در جریان ناآرامی‌های فرانسه بازداشت شده‌اند، تابعیت فرانسوی ندارند.

وی در این خصوص گفت: «در جریان شورش‌ها، چهار هزار نفر با میانگین سنی ۱۷ سال بازداشت شدند. حدود ۱۰ درصد تابعیت فرانسوی ندارند و ۶۰ درصد آنها پیش از این برای پلیس هویت ناشناسی داشتند». دارمنن تصریح کرد بازداشتی‌ها در بازه سنی ۱۱ تا ۵۹ سال هستند.

دور جدید اعتراضات در فرانسه در تاریخ ۲۷ ژوئن (ششم تیر ماه) پس از آن آغاز شد که مامور پلیس فرانسوی، یک راننده ۱۷ ساله الجزایری را در حومه «نانتر» پاریس به دلیل عدم پیروی از فرمان ایست پلیس مورد اصابت گلوله قرار داد و کشت.

موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه به راه افتاد و در نهایت مأمور پلیسی که این نوجوان را کشت، بازداشت شد.

روز سه‌شنبه هفته جاری، ماکرون اعلام کرد که از اوج ناآرامی‌ها در فرانسه عبور کرده‌اند و دارمنن نیز روز چهارشنبه گفت اوضاع در سراسر فرانسه به حالت عادی بازگشته است.

بنا به گفته وزارت کشور فرانسه، حدود ۲۴ آتش‌سوزی عمدی در جریان ناآرامی‌ها ثبت شده است که شامل سوزاندن ۱۲ هزار خودرو می‌شود و پلیس می‌گوید گروهی از معترضان، دو هزار و ۵۰۰ ساختمان را مورد آسیب قرار دادند که شامل آسیب زدن به ۲۳۷ ساختمان پلیس، ۵۰۰ اداره و ۱۶۸ موسسه آموزشی می‌شود.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بحران اخیر در فرانسه بیش از پیش محبوبیت ماکرون را خدشه‌دار کرده است و او را در عرصه سیاسی تضعیف کرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها