کد خبر: ۵۲۷۷۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۸ تير ۱۴۰۲
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۸ هزار و ۷۷۲ واحدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ۰.۸۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۶۰ واحد رسید.

امروز شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۶ هزار و ۶۳۸ واحد به رقم ۷۷۰ هزار و ۸۲۴ واحد رسید. ارزش بازار به بیش از ۷ میلیون و ۹۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۵۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۰.۸۶ درصد کاهش یافت. این دو شاخص با معیار هم وزن ۰.۸۵ درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور هم به میزان ۰.۸۵ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۰.۸ درصد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۹۲ درصد کاهش یافت.

نمادهای مهمی که قبلاً شاخص‌ساز بودند امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند که می‌توان به نماد شرکت‌های پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر، سرمایه‌گذاری غدیر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه و شستا اشاره کرد.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۲۰۰ واحد کاهش به رقم ۲۸ هزار و ۲۹۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۲۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از ۵۱۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۵۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل فرابورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۷ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با نگاه هموزن ۰.۹ درصد افت کردند. شاخص بازار پایه اول فرابورس ۱.۳ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۴۱ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد هرمزگان و فولاد ارفع بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهرصادرات، ایران‌خودرو دیزل، صبا تأمین، بیمه پاسارگاد و انتخاب الکترونیک بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس الزاما همراه با ریسک و نوسان است و قبل از معامله حتما باید مشاوره، تحلیل و مشورت با افراد کاردان و امین صورت گیرد.

امسال بازار سرمایه روند خوبی به خود گرفته است که می‌تواند محلی برای تأمین مالی شرکت‌ها باشد و فشار از بازار بانک کاسته شود. در حال حاضر ۸۰ درصد تأمین مالی کشور از طریق بانک انجام می‌شود، در حالی که باید حداقل ۳۰ درصد تأمین مالی از بازار سرمایه انجام شود.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها