کد خبر: ۵۲۷۷۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۹ تير ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بنا بر تاکید رئیس‌جمهور، زاکانی به عنوان نماینده وی در امور کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر شده و دستگاه‌ها موظفند که اقدامات خود را در این موارد به اطلاع شهردار تهران برسانند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، سید احمد احمدی‌صدر در حاشیه برگزاری جشن فرزندان غدیر که صبح امروز با حضور 7 هزار کودکان کار و خیابانی در مجموعه 12 هزار نفری ورزشگاه‌ آزادی برگزار شد، با بیان اینکه از این زاویه هیچ‌گاه به فرزندان در معرض آسیب و بی‌سرپرست و بد‌سرپرست نگاه نشده که آنها نیز انسان و آینده‌سازان ایران هستند، گفت: اگر به توانایی‌های نهفته توجه و هدایت شود این کودکان می‌توانند همانند پروفسور سمیعی و پروفسور حسابی و شهید احمدی روشن و از نخبگان کشور باشند.

وی افزود: در بین این افراد کسانی هستند که استعدادهایشان شکوفا خواهد شد ما به جمع‌آوری کودکان کار که بیش از 30 بار انجام شده اعتقاد نداریم چرا که این کودکان استعداد دارند و باید این استعدادها شناسایی و شکوفا شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در همین ارتباط این سازمان اقدام به راه‌اندازی مجتمع ویژه‌ای جهت شکوفایی استعدادهای کودکان کار و خیابانی کرده تا این افراد به مدارس تخصصی معرفی شوند.

احمدی‌صدر در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران مکاتبه‌ای را با ریاست جمهوری در ارتباط با واگذاری مسئولیت کودکان کار و خیابانی در شهر تهران به شهرداری، انجام داده، سرانجام این مکاتبه به کجا رسیده است، گفت: در این ارتباط دیروز ریاست جمهوری دستور دادند که شهردار تهران به عنوان نماینده رئیس جمهور در خصوص متکدیان، کودکان کار و خیابانی و معتادان متجاهر وارد شود و این دستور تایید شده و کلیات آن به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از تایید و ابلاغ جزئیات شهردار تهران نماینده ویژه ریاست جمهوری در 3 بخش اشاره شده خواهد بود، تصریح کرد: تاکنون 14 دستگاه به وزارتخانه خود پاسخگو بوده‌اند اما با این حکم هم‌افزایی تقویت خواهد شد. همچنین اعتبارات در خصوص موارد اشاره شده در اختیار دستگاه‌ها خواهد بود اما شهرداری حق نظارت و سوال و جواب از بخش‌های مختلف را خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها