کد خبر: ۵۲۷۸۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۲۱ تير ۱۴۰۲
براندازان در فضای مجازی و در رسانه‌های غربی هیاهو به راه انداخته‌اند که یک زندانی کرد را جمهوری اسلامی کشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه جوان نوشت: براندازان در فضای مجازی و در رسانه‌های غربی هیاهو به راه انداخته‌اند که یک زندانی کرد را جمهوری اسلامی کشته است.

رادیو فردا مدعی شده که «فعالان حقوق بشر شنبه ۱۸ تیر از کشته شدن موسی اسماعیلی، یک زندانی سیاسی کرد اهل پیرانشهر، زیر "شکنجه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی" در اداره اطلاعات ارومیه خبر دادند. شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی تأکید کرد که اسماعیلی، که پس از بازداشت به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل شده بود "در اثر شکنجه در بازداشتگاه این نهاد امنیتی کشته" شده است... این سازمان حقوق بشری افزود که "روز شنبه ۱۷ تیر، پدر موسی اسماعیلی به ستاد خبری اداره اطلاعات ارومیه" احضار شده و نیروهای امنیتی به او اعلام کرده‌اند که "فرزندش در بازداشتگاه بر اثر شکنجه، جان خود را از دست داده است".»

نقل قول رادیو فردا و شبکه حقوق بشر کردستان نه فقط جالب که بامزه است! یعنی نیروهای امنیتی خودشان به پدر اسماعیلی گفته‌اند که پسرت را شکنجه کرده‌ایم؟! بر فرض صحت مرگ اسماعیلی در زندان و بر اثر شکنجه، آیا مأمور امنیتی به خانواده می‌گوید پسرتان بر اثر شکنجه فوت کرد؟

اما هه‌نگاو، دیگر رسانه ضد ایرانی کرد زبان نقلی آورده که نقل رادیو فردا را رد می‌کند. هه‌نگاو به نقل از نزدیکان خانواده اسماعیلی نوشته است که «مأموران امنیتی بدون هیچ گونه توضیح یا ارائه مدارکی دایر بر طی کردن هر گونه پروسه قضایی و محاکمه به خانواده اعلام کرده‌اند که موسی اعدام شده است. لیکن خانواده اسماعیلی که در ایام بازداشت به شدت پیگیر وضعیت فرزندشان بوده بر این باور هستند که هیچ گونه محاکمه یا دادرسی نسبت به فرزندشان صورت نپذیرفته است.»

چرا دو نقل متفاوت از خانواده اسماعیلی ذکر شده است؟ چون کل ماجرا قصه‌پردازی است.

خبرگزاری میزان که رسانه قوه قضائیه است، نوشته: در روزهای گذشته رسانه‌های معاند ادعاهایی را در مورد فردی به نام «موسی اسماعیلی» منتشر و عنوان کردند فرد مورد اشاره در زندان ارومیه و زیر شکنجه کشته شده است. سابقه معاندین در موج‌سواری خبری روی عناصر خاص باعث شد خبرنگار خبرگزاری میزان موضوع را با مقام قضایی در میان بگذارد. نتیجه پیگیری‌ها نشان می‌دهد اسماعیلی سال ۹۷ به اتهام عضویت در گروهک تروریستی دموکرات به زندان می‌افتد و پس از تحمل دوران حبس در اسفند ماه سال ۹۸ از زندان آزاد می‌شود.
اسماعیلی در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در حالی که مسلح بوده با مأموران حافظ امنیت درگیر می‌شود و نهایتاً کشته می‌شود.

ادعای کشته شدن این تروریست که هنگام مرگ مسلح و در تلاش برای ضربه زدن به نیروهای حافظ امنیت بوده است در حالی مطرح شده که وی حتی در صحنه درگیری بازداشت هم نشده و در همانجا کشته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها