کد خبر: ۵۲۷۸۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۱ تير ۱۴۰۲
سیاسیون دولت قبل به هر بهانه ای درصدد باز کردن گره برجام از سر خود هستند و با آسمان ریسمان بافتن به دنبال مقصر در باخت برجام هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، سیاسیون دولت قبل به هر بهانه ای درصدد باز کردن گره برجام از سر خود هستند و با آسمان ریسمان بافتن به دنبال مقصر در باخت برجام هستند. این بار حمید ابوطالبی مشاور سیاسی حسن روحانی به بهانه انتشار هزارباره یک بیانیه کم اهمیت که از سوی امارات مطرح و امضای روسیه پای آن ثبت شد، بازهم سعی در ماله کشی ضعف های دولت مطبوع خود در عرصه بین الملل شد.

حمید ابوطالبی در توئیتی نوشت: پس از ضربه‌ای که سال گذشته چین به حاکمیت ملی ایران زد، و پاداش آن میانجیگری میان ایران و عربستان و ضمانت روابط بود که اهدا گردید، از روسیه که در بیش ازیکصد سال خیانتهای نابخشودنی در حق ملت ایران و جداکردن بخش مهمی از کشور عزیزمان کرده چنین موضعی بعید نبود!

عجیب آن است که بادشمنی‌هایی که روسها با ایران کرده اند، باز با ترفندهای روسیه: هم در برجام باختیم؛ هم در دام جنگ اوکراین افتادیم؛ هم آرزوی روسیه تزاری را برآورده کردیم؛ هم آنها را از تنهایی تحریم جهانی رهاندیم؛ هم راه‌های گریز از تحریم را نشان‌شان دادیم،…و حالا ضربه‌ای دیگر به حاکمیت ملی ما!

گفتنی است حمید ابوطالبی سال 93 در دوران اوج غرب پرستان که دولت وقت همه توان خود را برای مذاکرات بسیج کرده و سعی در دوری از هرگونه تنش با آمریکا داشت وقتی از طرف روحانی به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل انتخاب شده بود از ورود به مقر سازمان ملل منع شد. دولت ایالات متحده در روز جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ به صورت رسمی اعلام کرد که کنگره این کشور ورود آقای ابوطالبی به خاک آمریکا را ممنوع کرده است. در آن زمان «نه دسته‌جمعی آمریکایی‌ها» به حسن روحانی برای معرفی ابوطالبی واکنشی غیرقابل پیش‌بینی برای دولت بود و باعث سرخوردگی دولت وقت گردید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها