کد خبر: ۵۲۷۹۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۲۵ تير ۱۴۰۲
وزیر دفاع کشورمان در دیدار همتای بولیویایی خود،‌ آمادگی صنایع دفاعی ایران برای تامین نیازمندی‌های دفاعی و فناوری پیشرفته جهت مقابله با تهدیدات را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «ادموندو نوبیو آگیلار» وزیردفاع دولت چند ملیتی بولیوی با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تبریک پیشاپیش ۶ آگوست(۱۵ مرداد ماه) روز استقلال بولیوی که بعد از ۱۶ سال مبارزات استقلال طلبانه به‌دست آمده است،‌ گفت: آمریکای لاتین و به ویژه کشورهای انقلابی و مستقل آن در سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای دارد که روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و همسو در آمریکای لاتین از جمله بولیوی نمونه ای از روابط میان کشورهای مستقل است.

امکان توسعه همجه‌جانبه بیشتر روابط ایران و بولیوی

وزیر دفاع با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور سابق بولیوی که فرموده بودند: «ایران از هر کس که مقابل زورگویی ایستادگی کند حمایت می‌کند و ما باید با تقویت اراده ها و افزایش همکاری­‌ها، در مقابل این سیاست سلطه جویانه ایستادگی کنیم. لذا؛ ظرفیت متعدد روابط بین دو کشور می‌تواند در خدمت منافع ملت‌ها و ایستادگی در مقابل زورگویان قرار بگیرد، افزود: قریب به دو دهه برقراری روابط دیپلماتیک، همکاری‌ها و رایزنی‌های سیاسی، همکاری‌های آموزشی، علمی و فناورانه به ویژه در حوزه نانو، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی و همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همین‌طور همکاری‌های دفاعی از جمله مناسبات رو به پیشرفت فی‌مابین است. البته می تواند توسعه بیشتری پیداکند.

استحکام روابط ایران و بولیوی یک الزام راهبردی است

امیر آشتیانی با بیان اینکه شاهد شکست سیاست های دوران یکجانبه گرایی هستیم، تصریح کرد: جهان، در حال گذار به نظام بین المللی جدیدی است که در آن مجموعه ای از کشورهای مستقل با همکاری یکدیگر به دنبال مشارکت بیشتر در عرصه منطقه ای و جهانی هستند  و در این میان ایران و بولیوی به عنوان دو کشور مستقل و انقلابی می توانند در دو جغرافیای متفاوت به ایفای نقش بپردازند. لذا؛ استحکام روابط ایران و بولیوی یک الزام راهبردی است.

آمادگی ایران برای تأمین نیازهای دفاعی بولیوی

وی ضمن اشاره به دشمنان مشترک دو کشور، افزود: هدف این دشمنان، تضعیف و شکست دولت های مستقل است. در این راستا؛ عقلانیت حکم می‌کند  در برابر تهدیدات هوشیار و متحد باشیم.

وزیر دفاع ضمن اعلام آمادگی برای تامین نیازمندی‌های دفاعی و فناوری پیشرفته جهت مقابله با تهدیدات، تصریح کرد: معتقدیم تقویت مناسبات دفاعی دوجانبه، موجب افزایش قدرت بازدارندگی دولت بولیوی می شود.

وزیر دفاع بولیوی: ملل آزاده به اشکال مختلف متحد شوند

در ادامه این دیدار،‌ «ادموندو نوبیو آگیلار» وزیر دفاع دولت بولیوی با بیان اینکه ملت هایی که برای آزادی خود تلاش می‌کنند باید به طرق و اشکال مختلف با یکدیگر متحد شوند، گفت: این دیدار فرصت تعمیق روابط برای اهداف مشترک را برای دو کشور بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما یک الگو  جهت رسیدن آزادی ملت ها به شمار می رود، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران  نمونه ای است که توانسته طی این سال ها نه تنها برای حفظ و آزادی ملت خود تلاش کند بلکه با وجود تحریم های مختلف موفق شده است در حوزه علم و فناوری به ویژه امنیت و حوزه دفاعی به موفقیت های قابل توجهی دست بیابد.

آمادگی بولیوی برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف

وزیر دفاع دولت بولیوی با اشاره به انقلابی که در این کشور از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است، گفت: کشور بولیوی تحت اصول فلسفی و ایدئولوژیک، اکنون یک کشور ضد نئو لیبرایستی، ضد استعماری و ضد سلطه است.

وزیر دفاع بولیوی با اشاره به دستاوردهای انقلاب این کشور گفت: در طی این ۱۴ سال گذشته توانستیم در حوزه اقتصادی، اجتماعی و رفاه ملی به موفقیت هایی دست یابیم و همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امنیت، حوزه های علمی و دفاعی با جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها