کد خبر: ۵۲۷۹۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۷ تير ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، یکی از فعالان توئیتری در صفحه خود متنی را با عنوان «ادبیات قدرتمند و بدون تعارف ایران با روسیه!» منتشر کرد:

در نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در مسکو بندی گنجانده شد که اگرچه جزایر سه گانه کشورمان را متعلق به هیچ جای دیگری ندانسته بود، اما رفع اختلافات را به گفتگو و مراجعه به نهادهای بین المللی توصیه میکرد.

اما جمهوری اسلامی همین اندازه را نیز توهین به ایرانیان دانست و گفت تمامیت ارضی ایران چیزی نیست که درباره آن با کسی وارد مذاکره شویم. جزایر سه گانه به ایران تعلق ابدی دارند و جمهوری اسلامی هرگونه گستاخی در این خصوص را بر نمی تابد. بلافاصله پس از آن نشست کذایی، سفیر روسیه در تهران احضار، و مراتب ناخرسندی ایران با قاطعیت به وی ابلاغ میشود.

سپس روسها سعی میکنند با توضیحاتی اشتباه خود را جبران نمایند و طوری رفتار کنند که ضمن به دست آوردن دل ایرانیها، در نزد اعراب حاشیه خلیج فارس نیز بابت آن ماجرا و بندی که در بیانیه آمده بود ضایع نشوند.

امروز اما وزیر خارجه جمهوری اسلامی در کنفرانس خبری با وزیر خارجه سلطنت عمان، ضمن بیان تعلق ابدی جزایر سه گانه به جمهوری اسلامی، آب پاکی را روی دست روسها ریخت و به صورت علنی اعلام کرد توضیحات روسیه در این خصوص را کافی نمیدانیم. این در واقع ادبیات قدرت است که وزیر خارجه ایران بدون هرگونه مماشات و مسامحه در برابر روس ها به کار میگیرد و ضمن دفاع قاطعانه از تمامیت ارضی کشورمان، به آنها میفهماند آنکه در موضع ضعف قرار دارد جمهوری اسلامی نیست؛ ما درباره آب و خاک خود با کسی تعارف نداریم، و روسها بهتر است در بیان مواضع خود با احتیاط بیشتری رفتار نمایند.

ادبیات قدرتمند و بدون تعارف ایران با روسیه!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها