کد خبر: ۵۲۸۰۰۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۲۷ تير ۱۴۰۲
یک دستکش، سه پیراهن و چند مدعی
جام ملت‌های آسیا به عنوان دومین تورنمنت مهم در دسترس بازیکنان ایرانی در پیش است و گلرهای حاضر در لیگ برای حضور در این مسابقات، رقابتی نفس‌گیر خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از "ورزش سه"، پنجره نقل و انتقالات داغ تابستانی فوتبال ایران در پست دروازه‌‎بانی هم پررفت و آمد و البته پربازگشت بود تا در نهایت ترکیب گلرهای حاضر در لیگ برتر شکل گرفته و همه در انتظار آغاز دوباره لیگ برتر با ماراتن کلین‌شیت‌ها باشند.

هرچند در بسیاری از رسانه‌ها دیگر کلین‌شیت تنها فاکتور تخصیص عنوان بهترین دروازه‌بان به گلرها نیست اما در حالت عادی دستکش طلایی به گلری می‌رسد که در بازی‌های بیشتری موفق به بسته‌نگه‌داشتن دروازه شده است.

موضوعی که در لیگ برتر انگلیس هم صدق کرد و داوید دخیا با وجود عملکرد ناامیدکننده‌ای که منجر به جدایی‌اش از منچستر شد، عنوان دستکش طلا را از آن خود کرد.

اهمیت این پست در فوتبال و به خصوص لیگ فشرده و تدافعی ایران نیز مزید بر علت شده تا همواره بسیاری از چالش‌ها و دوئل‌های بازار بر سر گلرها شکل بگیرد و پیش‌فصل لیگ بیست و سوم هم از این قاعده مستثنی نبود تا جایی که پرهیاهوترین ماجرای نقل و انتقالاتی سال به علیرضا بیرانوندی مربوط شد که تا فسخ قرارداد با پرسپولیس هم پیش رفت اما در نهایت در این تیم ماندنی شد.

با این حال، در پیش بودن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باعث شده تا امسال رقابت در این پست به اوج خود رسیده و تمام گلرهای حال حاضر تیم ملی و دروازه‌بان‌هایی که سابقه حضور در اردو را داشتند، چشم به درخشش در لیگ و پوشیدن لباس تیم ملی داشته باشند.

به همین بهانه در ادامه این مطلب به بررسی شرایط گلرهای مستعد پوشیدن لباس تیم ملی و همچنین دریافت عنوان برترین دروازه‌بان لیگ بیست و سوم می‌پردازیم؛


1898318

بولت سرشاخهعلیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

برترین گلر فصل گذشته که با عملکرد فوق‌العاده خود در  لیگ و جام حذفی، نقش پررنگی در دو قهرمانی پرسپولیس ایفا کرد، پیراهن شماره یک و جایگاهی غیرقابل تهدید در تیم ملی را در اختیار دارد. گلری که در نهایت پس از هیاهوی بسیار پیرامون خود در فصل نقل و انتقالات در جمع سرخپوشان پایتخت ماندگار شد و از مدعیان اصلی کسب عنوان برترین دروازه‌بان فصل آینده نیز خواهد بود. بیرو که به واسطه قدرت رهبری بالا نقشی انکارنشدنی در رختکن پرسپولیس دارد، در فصل پیش رو فشار بیشتری از گذشته روی دوش خود احساس خواهد کرد و این موضوع بزرگ‌ترین چالش پیش روی او خواهد بود.


1893130

بولت سرشاخهسیدپیام نیازمند (سپاهان)

اولین خرید سپاهان در فصل جدید، ضروری‌ترین صید طلایی‌پوشان از بازار تابستانی نیز به شمار می‌رود. دروازه‌بانی که در بازگشت به فوتبال ایران دوباره آن فرم قبل از لژیونرشدن را به دست آورد و توانست تا آخرین روز مسابقات سپاهان را در کورس قهرمانی نگه دارد. گلری که با تک واکنش‌های پراهمیتی که در دیدار برابر سرخابی‌ها داشت، نقش پررنگی در کسب هفت امتیاز مقابل این دو تیم مدعی ایفا کرد و در نهایت هم با تیم ملی در تورنمنت کافا به قهرمانی رسید و در فینال برابر ازبکستان نشان داد در سطح ملی هم گلر قابل اتکایی است و احتمالا یکی از گزینه‌های اصلی قلعه‌نویی برای سفر به قطر خواهد بود.


1874855

بولت سرشاخهحسین پورحمیدی (تراکتور)

یکی از جابجایی‌های مهم لیگ برتر، بازگشت حسین پورحمیدی به تراکتور پس از یک دوره حضور قرضی در آلومینیوم بود. گلری که با دو فصل بازی قابل قبول در ایرالکو، به یکی از پرخواهان‌ترین دروازه‌بانان فوتبال ایران تبدیل شد و در نهایت به باشگاه مبدا برگشت تا تراکتور مدعی خمس را در لیگ بیست و سوم همراهی کند. گلری که با کلین‌شیت‌های پرتعداد در فصول گذشته یکی از مدعیان جدی کسب دستکش طلایی لیگ بود، در نهایت فصل را با حضور در اردوی تیم ملی و قهرمانی در تورنمنت کافا تمام کرد تا از نهایت انگیزه برای فصل جدید برخوردار باشد.


1884234

بولت سرشاخهسیدحسین حسینی (استقلال)

کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد برترین گلر لیگ بیست و یکم که در قهرمانی طلایی استقلال حسابی درخشیده و در جریان تنها پیروزی ایران در بازی مقابل ولز در جام جهانی کلین‌شیت کرده بود، عملکردش در لیگ بیست و دوم مورد انتقاد هواداران تیمش قرار بگیرد و تا آستانه شروع فصل جدید حضورش در جمع آبی‌ها با اما و اگر همراه باشد. با این حال حسینی با سابقه حضور در چند تورنمنت مهم با تیم ملی، گلر قابل اعتنایی در سطح فوتبال ایران است و درخشش دوباره او در ترکیب استقلال در لیگ آینده علاوه بر بالا بردن شانس حضور در لیست نهایی جام ملت‌ها، ممکن است به کسب عنوان برترین گلر لیگ برای او منجر شود.


1808052

بولت سرشاخهمحمدرضا اخباری (گل‌گهر)

اولین خرید گل‌گهر برای تقویت تیم در اختیار اوزونیدیس، دروازه‌بان باسابقه تراکتور بود که پس از چندین سال حضور متوالی در جمع تی‌تی‌ها، حالا تجربه حضور در تیمی جدید را پشت سر خواهد گذاشت و امیدوار است در گل‌گهر هم بتواند نظر مثبت کادر فنی تیم ملی برای دعوت به اردو را جلب کند. او که پیش‌تر هم در ترافیک دروازه‌بان‌های باکیفیت لیگ توانسته بود برای خود جایگاهی دست و پا کند، این فصل کاری دشوارتر از قبل دارد و کلین‌شیت‌های احتمالی‌اش در فصل جدید، عملکرد گل‌گهر را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.


1872389

بولت سرشاخهرشید مظاهری (نساجی)

گلر باتجربه فوتبال ایران پس از حضور در سپاهان و پیکان طی دوره گذشته لیگ برتر، برای فصل جدید راه قائمشهر را در پیش گرفت تا زیر نظر مهدی رحمتی در نساجی بازی کند. تیمی که به رشید فرصت حضور دوباره در آسیا را می‌دهد تا سنگربان تیم ملی در جام جهانی روسیه، حالا موقعیتی آشنا را در فضایی جدید تجربه کند. عملکرد تیم‌های تحت هدایت رحمتی در فصول گذشته لیگ برتر و تمرکز او روی ساختار دفاعی این فرصت را برای مظاهری فراهم خواهد کرد تا بار دیگر روی تعداد کلین‌شیت‌ها تمرکز کرده و چه بسا بتواند سرمربی سابق خود در ذوب‌آهن را متقاعد به دعوت از او در تیم ملی کند.


1852316

بولت سرشاخهحامد لک (مس رفسنجان)

هشت‌پا در دومین فصل حضور در رفسنجان این بار زیر نظر ساکت الهامی ماموریت بسته‌نگه‌داشتن دروازه نارنجی‌پوشان لیگ برتر را بر عهده خواهد گرفت. دروازه‌بانی که میانگین گل خورده بسیار پایینی در فصل گذشته ثبت کرد و به عنوان یکی از بهترین گلرهای لیگ کار خود را برای فصل جدید آغاز کرده و در بازی‌های پیش‌فصل مس نیز چند مهار جالب توجه داشته تا آمادگی بالای خود را به رخ بکشد. لک که سابقه دعوت به اردوهای تیم ملی را هم در کارنامه دارد، امیدوار است فصل جدید را هم به مانند دوره گذشته آغاز کرده و شانس دعوت به تیم ملی را زنده کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها