کد خبر: ۵۲۸۱۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
معاون شرکت توزیع نیروی برق قم تأکید کرد؛
معاون شرکت توزیع نیروی برق قم تنها راه عبور بدون خاموشی از تابستان را مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، سید محمد ارجمند زاده در جمع برخی از مدیران رسانه‌های استان گفت: نخستین و مهمترین هدف شرکت‌های توزیع برق در کشور، کاهش متوسط زمان خاموشی‌ و تامین برق پایدار برای مشترکین برق است.

وی به تشریح خاموشی‌های با برنامه و بی‌برنامه پرداخت و خاطرنشان کرد: خاموشی با برنامه از پیش تعیین شده و به منظوررانجام عملیات تعمیرات، سرویس نگهداری و یا جهت توسعه و بهینه سازی شبکه برق اعمال می‌شود اما خاموشی‌های بی‌برنامه ناشی از حوادث و اتقاقات و خرابی تجهیزات در اثر پایان چرخه عمر یک تجهیز و یا حوادث ناشی از مصرف بیش از حد حادث می گردد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به وجود 22 پست فوق توزیع در استان قم اظهار کرد: به منظور حفظ پایداری و کنترل و راهبری شبکه برق استان، اطلاعات مصرف تمامی فیدرها و وضعیت قطع و وصل آن به صورت لحظه‌ای در مرکز کنترل شبکه امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت قابل رصد و کنترل است.

وی با بیان اینکه مدیریت بار تابستان از طریق سامانه های برخط قابل رصد است، یادآور شد: این رصد توسط مرکز دیسپاچینگ ملی کشور و شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) نیز به صورت لحظه‌به‌لحظه رصد می گردد و در صورت تخطی از اجرای برنامه ها و همچنین به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق فرامین لازم به شرکت ها اعلام می گردد.

ارجمند زاده با اشاره به وجود دو قله مصرف در شبانه‌روز گفت: حداکثر مصرف در استان قم بین ساعات 12 الی 15 ثبت شده است و پیک مصرف استان روز شنبه 31 تیرماه در ساعت 12:45 به 930 مگاوات رسید که نسبت به حداکثر مصرف سال گذشته در 6 مرداد ماه سال1401 نزدیک به 3 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف مشترکین به صورت برخط رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز با بهره‌گیری از سامانه پایش، مصرف برق مشترکین اعم از صنعتی، کشاورزی و اداری به صورت لحظه‌ای قابل‌رؤیت و کنترل است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بیشترین مصرف برق استان در روزهای گرم سال به وسایل سرمایشی اختصاص دارد، گفت: امیدواریم با ادامه همکاری و همیاری مردم بتوانیم از تابستان امسال هم همچون سال گذشته بدون خاموشی عبور کنیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به برخی از راهکارهای ساده برای مدیریت مصرف برق اظهار کرد: عدم استفاده از وسایل سرمایشی غیرضروری در ساعات اوج مصرف برق و برنامه ریزی جهت استفاده از لوازم برقی پرمصرف به ساعات پایانی شب (بعد از ساعت 11شب)، استفاده از وسایل سرمایشی در دمای 24 درجه (دمای آسایش) و استفاده از دور کند کولرهای آبی راهکارهایی است که می‌تواند در هفته‌های گرم پیش رو در کنترل پیک بار مؤثر باشند.

وی همچنین در خصوص افت ولتاژ در برخی از ساعات شبانه‌روز خاطرنشان کرد: افت ولتاژ به دلیل افزایش مصرف رخ می‌دهد که رعایت توصیه‌های مدیریت مصرف می‌تواند به وجود ولتاژ مناسب در شبکه برق کمک کرده و از آسیب به وسایل برقی جلوگیری کند.

ارجمند زاده در ادامه بر ضرورت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی تأکید و ابراز کرد: با توجه به محدودیت‌های نیروگاه‌های گازسوز هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ آلودگی‌های زیست‌محیطی، توسعه استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در کشور ضروری است.

وی با اشاره به شرایط و ظرفیت کشور برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی ابراز داشت: استان قم با داشتن تابش مناسب خورشید و حدود 300روز آفتابی و میانگین تولید 1700کیلواتساعت انرژی به ازای نصب 1کیلووات پنل خورشیدی، پتانسیل مناسبی جهت نصب و استفاده از نورآفتاب به عنوان یک منبع بی پایان و پاک در تولید انرژی الکتریکی را دارا می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها