کد خبر: ۵۲۸۱۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه تنها راه ایمن ماندن از آسیب‌ها و ثبات قدم ماندن در دین و صراط مستقیم معیت و همراهی با امام است، گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) مردم به اهل بیت(ع) پشت کردند و اوج این پشت کردن در زمان سیدالشهدا(ع) بود به همین جهت انواع آسیب‌ها بر قلب مردم وارد شد و امام حسین برای از بین بردن این آسیب ها قیام کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی مراسم عزاداری ظهر روز پنجم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین علیه السلام به دنبال ایجاد تحول فرهنگی دروضعیت حاکم آن زمان بود، اظهار کرد: یکی از اهداف اباعبدالله(ع) قیام علیه باطل و ظلم بود ولی علاوه بر این در صدد ایجاد دگرگونی فرهنگی هم بودند، زیرا مردم از نظر فرهنگی از فرهنگ ناب پیامبر فاصله گرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه ایمن ماندن از آسیب ها و ثبات قدم در دین و صراط مستقیم معیت و همراهی با امام است، افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص) مردم به اهل بیت(ع) پشت کردند و اوج این پشت کردن در زمان سیدالشهدا(ع) بود و به همین جهت انواع آسیب ها بر قلب مردم وارد شد و امام حسین برای از بین بردن این آسیب ها قیام کردند.

استاد حوزه علمیه سخنرانی‌ها، خطبه‌ها، نامه‌ها و گفت‌وگوهای امام حسین علیه السلام در مسیر مدینه به مکه و مکه به کربلا را در راستای ایجاد تحول فرهنگی در جامعه دانست و گفت: یکی از آسیب‌های جدی شیطان و طواغیت که به انسان می‌زنند غفلت است و غفلت کاری می کند که انسان حقایق را می بیند ولی برای دفاع از آن کاری نمی کند، غفلت باعث می شود انسان فرصت ها را از دست بدهد ولی بی خیال باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای از بین بردن غفلت به چیزهایی که اطراف ما است بیشتر توجه داشته باشیم، گفت: اگر به قبور افراد و بزرگانی که بودند و الان نیستند نگاه کنیم باعث می شود از غفلت خارج شویم و بدانیم که عاقبت کار ما کجا است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ابراز کرد: امام حسین علیه السلام در خطبه ای فرمودند ای بندگان خدا شما را قسم می دهم مشغول دنیا نشوید زیرا قبر خانه عمل است پس عمل کنید برای خدا و غفلت نکنید؛ سپس دو بیت شعر با این مضمون خواندند که ای کسی که مشغول دنیا هستی، آمال و آرزوی طولانی مغرورت کرده؛ مرگ نا گهان می رسد و قبر صندوق عمل است.

وی با توصیه به اینکه هر گرفتاری که در زندگی دارید تلاش کنید، روی نمازتان تأثیر نگذارد، افزود: کسی که می خواهد همّ و غمّش برطرف شود مراقب نمازش باشد و بعد از نماز سر به سجده بگذارد و رفع گرفتاری اش را از خدا بخواهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها