کد خبر: ۵۲۸۲۱۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
استقلال با خرید محمدرضا خالدآبادی تکلیف دروازه‌بان اول و دوم خودش را برای فصل آینده کاملا روشن کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، آبی‌ها در شروع فصل نقل‌وانتقالات قصد داشتند دروازه‌بان اصلی خود را تغییر دهند و حتی سیدحسین حسینی در اینستاگرام از هواداران استقلال خداحافظی کرده و برای ترک این تیم آماده شده بود. اما او در نهایت ماندنی شد تا یک فصل دیگر هم با بستن بازوبند کاپیتانی جلوتر از همه بازیکنان برای استقلال وارد زمین شود. به جای او اما دروازه‌بان دوم استقلال تغییر کرد و علیرضا رضایی که یک سهمیه بزرگسال را در لیست آبی‌ها اشغال می‌کرد از لیست خارج شد تا خالدآبادی ۲۲ساله جای او را در استقلال بگیرد و وارد لیست زیر ۲۳ساله‌های این تیم شود.

خالدآبادی دروازه‌بان اصلی تیم ملی امید ایران در رقابت‌های غرب آسیا بود که اخیرا در عراق برگزار شد. او در بازی نیمه‌نهایی با مهار ۲ضربه پنالتی به ایران کمک کرد با غلبه بر اردن به فینال برسد اما در فینال این موفقیت تکرار نشد و ایران در ضربات پنالتی به عراق باخت.

این دروازه‌بان طی ۲فصل اخیر در عضویت باشگاه هوادار تهران بود و البته در فصل اول (۱۴۰۱-۱۴۰۰) هیچ مسابقه‌ای انجام نداد. در آن فصل مهرداد بشاگردی و مسلم حق‌شناس دروازه‌بان‌های هوادار بودند و به خالدآبادی که در آن زمان ۲۱سال داشت بازی نرسید. اما یک سال بعد، خالدآبادی کاملا مورد توجه ساکت الهامی قرار گرفت و دروازه‌بان اصلی هوادار شد. البته در ابتدای فصل گذشته هم میلاد فراهانی به او ترجیح داده می‌شد اما به مرور خالدآبادی پست شماره‌یک را در اختیار گرفت و تا پایان فصل ۱۶بازی برای هوادار انجام داد درحالی‌که ۲دروازه‌بان دیگر این تیم مجموعا ۱۴بازی انجام دادند.

او در بازی معروف استقلال و هوادار که با نتیجه ۶بر یک به پایان رسید درون دروازه نبود و مهرداد طهماسبی از دروازه تیم محافظت می‌کرد.

خالدآبادی طی ۱۶بازی ۶بار موفق به کلین‌شیت شد، یک پنالتی گرفت و ۳بار به‌عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد. میانگین گل خورده او ۰.۹و میانگین مهارهایش ۲.۳مهار در هر بازی بود که این دروازه‌بان را به آمار ۷۲.۵درصد مهار در لیگ بیست‌ودوم رساند. خالدآبادی در مجموع با نمره ۶.۹۷در سایت متریکا به رتبه دوازدهم در میان دروازه‌بان‌های فصل گذشته رسید. درحالی‌که حسین حسینی ۶رتبه بالاتر از او در رتبه ششم جدول دروازه‌بان‌ها بود.

اتفاق عجیب در استقلال؛ گزینه اصلی خروج ماند و جانشینش رفتنی شد!

 
منبع: روزنامه همشهری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها