کد خبر: ۵۲۸۲۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سه ماه پيش «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير جنجالی و تندرو رژيم صهيونيستی در گفت‌وگويی رسانه‌ای مدعی شد كه همه تمركزش روی ايران است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از جهان نيوز، طرحی كه بسياری نسبت به تصويب آن در رژيم صهيونيستی هشدار داده و تصويب آن را به معنای «پايان اسرائیل» عنوان كرده بودند، روز دوشنبه در ميان آشوب و اعتراضات و اعتصاب‌های بسیار گسترده در تل‌آويو به تصويب رسيد و رژيم صهيونيستی را وارد مرحله جديدی از بحران داخلی خودخواسته كرد. همزمان با تصويب طرح نتانياهو در پارلمان، «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان خواستار آغاز اعتصاب سراسری شد. اکنون رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار گرفته است که تا همین چند ماه پیش، به دنبال ایجاد آن در ایران بود!

بر اساس گزارش کیهان، سه ماه پيش «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير جنجالي و تندرو رژيم صهيونيستي در گفت‌وگويي رسانه‌اي مدعي شد كه همه تمركزش روي ايران است، اما به نظر مي‌رسد نگاه نتانياهو به ايران تا آنجا او را از بحران و آشفتگي داخلي در تل‌آويو دور كرد كه روز دوشنبه بسياري از معترضاني كه ساختمان پارلمان رژيم صهيونيستي موسوم به كنست را به محاصره خود درآورده بودند، بدنبال فرصتي بودند تا اگر نتانياهو را از نزديك ببينند، به او بگويند: «ايران را رها كن، فكري به حال ما كن.» 
 

حقيقت آن است كه «نابودي رژیم مصنوعی اسرائيل» ديگر چيزي نيست كه فقط رسانه‌ها بگويند، بلكه اين خود صهيونيست‌ها هستند كه در كف خيابان‌ها با برگزاري اعتراض و تظاهرات‌هاي روزانه و شبانه فرياد مي‌زنند اگر طرح نتانياهو در پارلمان تصويب شود، نابودي تل‌آويو قطعي است. دیروز این طرح تصویب شد! تا كنون صدها نفر از چهره‌هاي مطرح سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي نسبت به سقوط رژيم صهيونيستي بدليل طرح نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي هشدار داده‌اند. مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو روز گذشته از احتمال سقوط ساختار نظامي و ارتش به‌دليل موج استعفاها سخن گفت و همزمان ۲۰۰ سفیر و دیپلمات سابق اسرائیلی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نسبت به لطمه خوردن جایگاه بین‌المللی این رژیم هشدار دادند. قبل از آنها نيز بيش از 10 هزار نظامي، 1200 خلبان، 45 رئيس بانك و حداقل 20 وزير و نخست وزير سابق از جمله «بني گانتز»، «ايهود باراك» و «یائیر لاپید» كه همگي سابقه وزارت جنگ و يا نخست وزيري و يا هردو را در كارنامه سياسي خود دارند، هشدار داده بودند كه طرح نتانياهو به پايان سرنوشت اسرائيل خواهد انجاميد.
 
با وجود همه هشدارها، طرح نتانياهو بعدازظهر دوشنبه در ميان سيلي از اعتراضات و در حالي كه معترضان صهيونيست همه مسيرهاي ساختمان كنست را محاصره كرده بودند، با 64 راي از 120 راي به تصويب رسيد. تصويب طرح جنجالي نتانياهو پس از هفت ماه تظاهرات و اعتراضات مداوم صورت گرفت و از يك هفته قبل تل‌آويو شب و روز صحنه اعتراض و شورش شده بود. طي هفت ماه تظاهرات براي جلوگيري از تصويب طرح نتانياهو بيش از 150 نفر در مجموع دستگير شدند و حداقل 56 نفر براساس آمار تجميعي جروزالم پست زخمي شدند. حالا چنان هرج و مرجی این رژیم جعلی را فرا گرفته است که شاید کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند. امروز رژیم اسرائیل دچار بحرانی است که خواب بروز آن را در ایران می‌دید و برای به‌وجود آمدنش برنامه‌ریزی‌ها کرده بود.
 
تصويب در اوج آشفتگي تل‌آويو
از چند روز قبل از برگزاري جلسه تصويب طرح نتانياهو براي تغييرات قضايي، هر دو شهر تل‌آويو و بيت المقدس در آشوب داخلي و آشفتگي فرو رفته بودند و آن‌گونه كه تايمز اسرائيل گزارش داده است اعتراضات دو روز گذشته در عمل باعث تعطيلي كامل شهر تل‌آويو شده بود. روز دوشنبه نيز با آتش و دود در خيابان‌ها و مسيرهاي دسترسي به ساختمان كنست آغاز شد. بيش از 5 هزار نفر از معترضان از سه روز قبل اقدام به برپايي چادرهاي اعتراضي و تحصن در اطراف كنست كرده بودند و دو شب قبل از تصويب طرح نتانياهو، نيم ميليون معترض به خيابان‌ها آمده بودند. صبح جلسه تصويب طرح نتانياهو در كنست، معترضان تلاش كردند تا مانع ورود نمايندگان به مجلس شوند و جلسه برگزار نشود. همين موضوع به شليك گاز‌اشك‌آور و بازداشت بيش از 70 نفر از معترضان منجر شد. تصاوير زيادي از خشونت پليس و حمله با باتوم به معترضان در اطراف كنست وجود دارد و در موارد متعددي نيروهاي پليس آن‌چنان دست و پاي معترضان را روي زمين كشيدند كه برخي ناظران و خبرنگاران از احتمال آسيب ديدن جدي برخي معترضان و شايد شكسته شدن دست و پاي آنان خبر دادند. حتي قبل از برگزاري جلسه، گروهي از معترضان موفق به ورود به ساختمان كنست شدند و راهروهاي كنست صحنه درگيري و زد و خورد ميان پليس و معترضان بود. همچنين در شورش‌هاي اطراف كنست، «موشه ردمان»، چهره برجسته مخالفان و رهبر تظاهرات علیه نتانیاهو توسط پليس دستگیر شد.
 
در جلسه كنست نيز موافقان و مخالفان طرح نتانياهو پيش از راي‌گيري وارد جدال لفظي شدند و كنست يكي از پرتنش‌ترين جلسات تاريخي خود را سپري كرد. فریاد نمايندگان موافق و مخالف بر سر یکدیگر حتي در چند نوبت باعث توقف جلسه شد و در يك مورد درگيري ميان نمايندگان موافق و مخالف با دخالت نيروهاي امنيتي متوقف شد. 
 
كار تمام نشده است
با وجود تصويب طرح نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي در كنست، اما برخي گفته‌اند كه اين طرح هنوز براي اجرا نهايي نشده است و طرح مذكور براي اجرايي شدن مي‌بايست توسط ديوان عالي تایيد شود، لذا شايد ديوان عالي بتواند آن را رد كند. نتانياهو نام طرح خود را «دکترین عقلانیت» گذاشته و اگر اين طرح اجرا شود، ساختار سياسي و حاكميتي رژيم صهيونيستي دگرگون خواهد شد. در حال حاضر دادگاه عالی رژيم صهيونيستي قادر است تصمیمات مقامات را در صورتی که فراتر از حد معقول تلقی شود، لغو کند، اما طرح نتانياهو بدنبال آن است كه این حق از ديوان عالی سلب كند و نظارت ديوان عالي بر كار نمايندگان، مقامات سياسي و مصوبات كنست حذف شود. اگر نظارت ديوان عالي بر مصوبات پارلمان رژيم صهيونيستي حذف شود، در عمل نمايندگان تندرو هر طرحي را كه بخواهند مي‌توانند به قانون تبديل كنند. بسياري از طرح‌هاي فعلي نمايندگان تندرو كنست از هم اكنون غيرعقلاني به نظر مي‌رسد. طرح‌هايي مانند تعطيلي نيروگاه‌هاي برق در روزهاي شنبه به دلايل مذهبي، تغيير محتويات كتاب‌هاي درسي و گنجاندن اصول مذهبي در آن‌ها، حذف خدمت سربازي و ايجاد حقوق مادام العمر براي محصلان مدارس ديني صهيونيستي باعث خشم مخالفان نتانياهو شده است و آنها می‌دانند كه اگر نظارت ديوان عالی حذف شود، همه اين طرح‌های عجيب در كنست به تصويب خواهد رسيد و اين به معناي پايان كار تل‌آويو است.
 
تازه شروع ماجراست....
با تصويب طرح نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي، رژيم صهيونيستي وارد يك مرحله جديد از تحولات خود شده است. از مدت‌ها قبل بسياري از نظاميان ذخيره و افسران نيروي هوايي نسبت به استعفا و كناره‌گيري از فعاليت نظامي در ارتش در صورت تصويب طرح نتانياهو هشدار داده بودند و اكنون طرح نتانياهو فقط يك گام كوچك تا نهايي شدن فاصله دارد. انتظار مي‌‎رود، روزهاي آتي همراه با استعفاي تعداد قابل توجهي از نظاميان باشد. تا كنون بيش از ده هزار نفر از اعضاي ارتش، احتمال استعفاي خود را مطرح كرده‌اند و جدايي آنان از خدمت نظامي ضربه بزرگي به ارتش رژيم صهيونيستي خواهد زد. همچنين از آنجا كه بخش زيادي از استعفاها از ميان نيروي هوايي خواهد بود، انتظار مي‌رود كه بيشترين ضربه را نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي ببيند. «آموتس شيان»، كارشناس‌هاآرتص پيش‌بيني كرده كه استعفاي هزاران نظامي به معناي خداحافظي با ارتش تاريخي رژيم صهيونيستي خواهد بود.
 
همچنين همزمان با تصويب طرح جنجالي نتانياهو در پارلمان، بورس رژيم صهيونيستي يك سقوط بي‌سابقه را تجربه كرد و ارزش شکل (واحد پول رژیم صهیونیست) در برابر دلار دچار افت چشمگیر شد. احتمالا روند خروج سرمايه از بانك‌ها نيز طي روزهاي آتي شدت خواهد گرفت و اقتصاد نحيف و بحران زده تل‌آويو را با ركود بي‌سابقه رو‌به‌رو خواهد كرد. 
از سوي ديگر مهم‌ترين تغييرات آتي در رژيم صهيونيستي پس از تصويب طرح نتانياهو در خيابان‌هاي اين رژيم خواهد بود. معترضان گفته‌اند كه خيابان‌ها را خالي نخواهند كرد و از هم اكنون زمزمه نافرماني مدني و اعتصاب سراسري در مناطق‌اشغالي شنيده مي‌شود. اعتصاب ۱۵۰ شرکت اقتصادی در اراضی‌اشغالی علیه طرح نتانیاهو از روز دوشنبه آغاز شده و اين اعتصاب‌ها گسترش خواهد يافت. انتظار مي‌‎رود كه روزهاي آينده صحنه درگيري‌هاي خياباني خشونت بار ميان پليس و صدها هزار معترض نتانياهو باشد، رويدادي كه برخي مقدمه جنگ داخلي ميان‌اشغالگران توصيف كرده‌اند.
 
از هم اكنون نيز وضعيت امنيتي در سرزمين‌هاي‌اشغالي بي‌ثبات به نظر مي‌رسد و روز دوشنبه در حالي كه تل‌آويو در شورش و آشوب غرق شده بود، برخی منابع صهیونیستی از وقوع یک انفجار عظیم در شرکت صنایع نظامی رافائل رژیم صهیونیستی در شهر حیفا در سرزمین‌های‌اشغالی خبر دادند. پليس رژیم صهیونیستی مدعی شد كه این انفجار در پی انجام یک آزمایش در صنایع نظامی رافائل به وقوع پیوسته، اما ابعاد اين انفجار پيچيده‌تر از ادعاهاي پليس به نظر مي‌رسد، بويژه آن كه وقوع اين انفجار در همان روزي اتفاق افتاد كه تل‌آويو درگير آشوب‌هاي خياباني بود. همچنين ساعاتی پس از انفجار مشکوک در صنایع نظامی رافائل در شهر حیفا، گزارش‌ها از وقوع دومین حادثه مشکوک امنیتی در سرزمین‌های‌اشغالی همزمان با جلسه کنست رژیم صهیونیستی و اعتراضات خیابانی خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها