کد خبر: ۵۲۸۲۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
وزیر امور خارجه لیبی به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، خانم نجلاء المنقوش وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی امروز در جریان سفر به تهران با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی می‌کند.

بر اساس این گزارش به تازگی لیبی سطح فعالیت دیپلماتیک خود در تهران را به سطح سفیر ارتقا داده است.

همچنین از طرف ایران هیاتی دیپلماتیک به سرپرستی عین‌الله سوری به لیبی سفر کرده تا مقدمات بازگشایی مجدد  سفارت ایران در طرابلس را فراهم کند.  

پیش از این حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم نجلاء المنقوش، وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی، در گفت‌وگوی تلفنی، درباره گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو، از وزیر خارجه لیبی برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

سفارت ایران در لیبی به تازگی با استقرار تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در این کشور عربی و آفریقایی فعالیت خود را مجددا از سرگرفته است .

دو کشور ایران و لیبی بعد از چندین سال در ماه‌های اخیر تصمیم به ارتقاء روابط دو جانبه خود گرفته و در همین چارچوب شاهد بودیم که لیبی سطح حضور دیپلماتیک خود در تهران را از کاردار به سفیر ارتقا داد و سفیر لیبی در ایران استوار نامه خود را به سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد .

ایران در سال‌های اخیر  با توجه به تحولات داخلی در لیبی سفیر مقیم در طرابلس نداشت و رئوف شیبانی سفیر ایران در تونس به عنوان سفیر آکردیته مسئولیت امور دیپلماتیک ایران در لیبی را بر عهده داشت، اما چندماه پیش اعلام کرد که قصد دارد سفارت خود در لیبی را بازگشایی کند؛ در همین راستا چندی پیش  هیات دیپلماتیکی را برای بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران به طرابلس اعزام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها