کد خبر: ۵۲۸۲۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
مداح اهل‌بیت و شاعر آئینی استان زنجان ضمن اعلام شاه‌بیت دسته حسینیه اعظم زنجان، گفت: هر ساله در ایام محرم به مناسبت برگزاری دسته پرعظمت حسینیه اعظم زنجان، بیتی تحت عنوان شاه‌بیت این دسته انتخاب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، ولی‌الله کلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه ارزشمند استان زنجان در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، عنوان کرد: ماه محرم به جهت عزاداری پرشور مردم زنجان در این استان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و همه ساله شاهد حضور پررنگ مردم دین‌مدار و انقلابی استان زنجان در میدان عزاداری سالار شهیدان هستیم.

وی با اشاره به خصوصیات شاه‌بیت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، اظهار کرد: هر ساله در روز هشتم محرم شاهد بزرگ‌ترین گردهمایی عزاداران امام حسین (ع) و اصحاب ایشان تحت عنوان دسته حسینیه اعظم زنجان در مرکز شهر هستیم و از چند سال اخیر بیتی به عنوان شاه‌بیت عزاداری این دسته سروده و انتخاب می‌شود.

کلامی افزود: بیت «گلو ام‌البنین اوغلی ابوالفضل / امیر المومنین اوغلی ابوالفضل / بو دریای کرمدی / نگهبان حرمدی» در محرم امسال به عنوان مطلع نوحه حسینیه اعظم انتخاب شده و در روز هشتم محرم در خیل عظیم عزاداران حسینی خوانده خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر سروده‌ها و رجزخوانی‌های معروف این دسته عزاداری، تصریح کرد: علاوه بر شاه‌بیت مطلع رجز دسته حسینیه اعظم «کربلاده عشق طوفان ایله‌دی / قان ایچینده جلوه قرآن ایله دی / قال الحسین عطشان / پاینده باد قرآن» نیز که نشانه قدمت و اصالت این دسته باشکوه عزاداری و در وصف رشادت‌های حضرت ابوالفضل (ع) در صحرای کربلای است، سروده می‌شود.

مداح اهل‌بیت و شاعر آئینی استان زنجان، با اشاره به دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در هشتم محرم امسال، خاطرنشان کرد: امسال پس از دو سال محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، مردم ولایت‌مدار و عاشقان اهل‌بیت (ع) استان زنجان این فرصت را دارند تا بار دیگر عظمت و شکوه امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را در پایتخت شور و شعور حسینی برای جهانیان به نمایش بگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها