کد خبر: ۵۲۸۲۹۷
زمان انتشار: ۱۶:۰۲     ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
بسته نظامی جدید آمریکا به اوکراین برای اولین بار شامل ریز پهپادهای جاسوسی «زنبور سیاه» است.

به گزارش پایگاه خبری 598، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد که ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر شامل موشک‌های دفاع هوایی، خودروهای زرهی و ریز پهپادهای زنبور سیاه به اوکراین اهدا خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، بسته کمکی جدید برای اولین بار شامل ریز پهپادهای جاسوسی بلک هورنت یا زنبور سیاه است. علاوه بر این، بسته کمک نظامی شامل مهمات برای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت و سامانه‌های موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی (NASMS)، سامانه‌های ضد هوایی استینگر، مهمات بیشتر برای سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا هیرماس، نفربرهای زرهی استرایکر و انواع موشک‌ها و راکت‌های دیگر است.

این چهل و سومین بسته کمک نظامی است که توسط آمریکا برای اوکراین تأیید شد. بیش از ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا از زمان تهاجم روسیه در سال ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توجیه این بسته‌های نظامی گفت: روسیه می‌تواند هر زمان که بخواهد با خروج نیروهایش از اوکراین و توقف حملات وحشیانه خود علیه شهرها و مردم اوکراین، به این جنگ پایان دهد. در مقابل آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در پستی در پیام رسان تلگرام گفت: «اقدامات واشنگتن فراتر از اخلاق و عقل سلیم است».

این درحالی است که آمریکا طی چند هفته اخیر سلاح ممنوعه بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار داده است. حتی یکی از خبرنگاران خبرگزاری ریانووستی روسیه در حملات اوکراین که با بمب خوشه‌ای انجام شد، جان خود را از دست داد. بمب خوشه‌ای در بیش از ۱۰۰ کشور سلاح ممنوعه است.

 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها