کد خبر: ۵۲۸۳۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
باموضوع زنان عاشورایی؛
آئین رونمایی از کتیبه هیأت هنر و رسانه قم با حضور جمعی از مدیران و مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، آئین رونمایی از کتیبه هیأت هنر و رسانه قم با موضوع بانوان عاشورایی و همراه با تکریم از مادران شهدا با حضور جمعی از مدیران و مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استان قم در محل هیأت هنر و رسانه استان قم برگزار شد.

حامد حجتی در ابتدای این مراسم طی توضیحاتی با اشاره به اینکه جلسات هیأت هنر و رسانه هرساله با موضوع خاص برگزار می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به اتفاقات اجتماعی سال گذشته، امسال موضوع بانوان عاشورایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فضای تولید محتوای خاصی را در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، مطرح کرد: بانوان عاشورایی چند گروه هستند، اول افرادی که در متن حادثه حضور داشتند و سپس افرادی که در اتفاقات بعد عاشورا حضور پررنگی داشتند.

حجتی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته همراهی هنرمندان برای آفرینش جریانات خاصی را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: امسال به بازخوانی حضور بزرگ زنان در جریان عاشورا خواهیم پرداخت.

سپس استاد نجابتی به عنوان صاحب اثر کتیبه هیأت هنر و رسانه با اشاره به اینکه در تولید این اثر هنرمندان بسیاری نقش آفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: حجاب و عفاف تنها مسئله امروز نیست بلکه از توطئه رضاخان تا امروز ادامه داشته ولی امروز ضرورت اقدام متقابل بسیار بیش‌تر شده است.

وی از اتفاقات سال گذشته یاد کرد و گفت: سال گذشته از همان جریانات ابتدایی به دنبال رقم زدن افتاقاتی بودیم.

نجابتی با بیان اینکه در این کتیبه از اسامی بانوان شاخص عاشورایی استفاده شده است، مطرح کرد: انتظار از هیأت هنر و رسانه این است که اتفاقات متفاوت و جدیدی را در این عرصه رقم بزند.

گفتنی است، آئین رونمایی از باحضور ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سرهنگ مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه قم، زینب عبداللهی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم و نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم برگزار و از مادر شهیدان ایمانی، زاهدلویی، مالکی نژاد و مختار زاده نیز تجلیل شد.

خاطرنشان می شود: هیأت هنر و رسانه از یکشنبه ۸‌مردادماه جاری ساعت ۲۱:۳۰در بلوار الغدیر کوچه ۱۰، سالن هیأت هنر و رسانه برقرار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها